بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

۸ مطلب در مرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

نگاه پیغمبر(صل‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) به زن

● درست در زمانی که عده‌ای دوستی زن و محبت به زن را مانع کمال معنوی خودشان می‌دانند و می‌گویند نباید به این موجود نزدیک شد که اگر نزدیک شوی از معنویت میافتی، 👈رسول خدا (صل‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) دوست داشتن زن و عطر را در کنار نماز قرار می‌دهد.👌
● عطر فضا را با نشاط می‌کند و آرام بخش است. اتفاقاً نماز هم وسیله آرامش است. «الا بذکر الله تطمئن القلوب».
● زن هم آرامبخش است. همسر در خانه محل سکونت و آرامش و طمأنینه است. لنگر خانه است. «لتسکنوا الیها».
● ببینید چقدر قشنگ پیغمبر اکرم (صل‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) دنیا و آخرت را به هم نزدیک کرده است. 👈 این نگاه پیغمبر (صل‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) به زن است.👉

•● گزیده ای از بیانات آیت الله حسینی همدانی در دهه محرم ۹۸ ●•

🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.]

به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
https://ble.ir/banooyeab

  • سارا طالبی

از دیدگاه اسلام، اصل فعالیت اجتماعی برای زنان، با رعایت شرایط شرعی، نه تنها مذموم نیست، بلکه در برخی موقعیت‌ها مطلوب است. مانند حضور در عرصه‌هایی چون اجتماعات سیاسی ـ اجتماعی (بیعت با پیامبر، امام و حاکم اسلامی و در دوران جدید انتخابات، پرستاری از زخمیان در میدان های جنگ ، راهپیمایی‌ها و...)، امر به معروف و نهی از منکر، تعلیم و تعلم، کسب تخصص‌های مورد نیاز، خصوصاً در مواردی که ارتباط مستقیمی با بانوان دارد و بسیاری از موارد مشابه دیگر، با این تفسیر با نگاهی گذرا به کسانی که در ابتدا به اسلام گرویدند متوجه می شویم که ، زنان علی‌رغم شرایط سخت و محدود کننده و سنت‌گرا در آن عصر، حضور چشمگیر در واقعیت جامعه داشتند و با جان و دل و حال از حوزه معارف دین عاشقانه دفاع می‌کردند و انواع شکنجه‌ها را تحمل می‌کردند و از سرمایه مادی و جایگاه اجتماعی خود در راه اسلام وحضرت پیامبر اکرم (ص) استفاده می‌کردند.

  • سارا طالبی

بعد از عاشورا...
وظیفه‌ی زنان کاروان
سخت‌تر شده بود!
آرام کردن کودکان...
رسیدگی به بیماران و مداوای زخم‌ها...
پرستاری از امام سجاد(علیه‌السلام)...
مقاومت در برابر دشمن...
آن‌ها، باید هرطور که بود...
فراموش می‌کردند چشم‌های‌شان
از حمله‌ی دشمن به فرزندان و...
برادرانشان چه دیده!
سختی‌ها...
همیشه ظرفیت قلب‌ها را
مشخص می‌کنند؛
اینکه چقدر صبورند و چقدر مقاوم!
بعد از عاشورا...
انگار خدا می‌خواست...
با زینب...
با رباب...
و با ام‌البنین(سلام‌الله‌علیهم‌اجمعین)
نشان بدهد
قلب پُر مِهر یک زن...
در سختی‌ها...
چقدر توان دارد!

🏴 صلی الله علیک یازینب الکبری 🏴

✍️بانو

🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.]

به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
https://ble.ir/banooyeab

  • سارا طالبی

⚪️ معنای درست حجاب در نگاه رهبر انقلاب

🔘 رهبر معظم انقلاب در مهر سال ۷۷، با بانوان اندیشمند دیدار کردند و در جریان آن نظر خود را درباره سخنان فرزند شهید، خانم بهاره رنجبران که درباره‌ی حجاب صحبت کردند، این گونه بیان کردند:

🔘 دیدگاه غربی‌ها 👈 نسبت به روابط زن و مرد عمدتاً ناظر به روابط و علاقات و نوع معاشرت زن و مرد است.👉
↩️ جهان‌بینی آنها از مسائل انسان سرچشمه می‌گیرد، البته چیزی روبنایی است. 

🔘 دید اسلامی در زمینه‌ی مسائل حجاب، 👈بسیار دید خوب و روشنی است. چه تعبیر خوبی شما دارید! می‌گویید: «ما با این حجاب، احساس آسایش می‌کنیم و این لباس مشارکت ماست»!

☑️ بله؛ کاملاً تعبیر درست و خوبی است. این، دیدگاهِ کاملاً صحیحی است. این را هرچه بیشتر بیان کنید و بگویید، بهتر است.
۱۳۷۷/۰۷/۱۸
✅ @efafyaran

  • سارا طالبی

🔷 اگر زن در جامعه بتواند به علم و معرفت و کمالات معنوی و اخلاقی‌ای که خدای متعال و آیین الهی برای همه انسانها _ چه مرد و چه زن _ به طور یکسان در نظر گرفته است، برسد
🔹تربیت فرزندان بهتر خواهد شد،
🔹محیط خانواده گرم تر و باصفاتر خواهد شد، 
🔹جامعه پیشرفت بیشتری خواهد کرد و 
🔹گره های زندگی آسانتر باز خواهد شد؛ یعنی زن و مرد خوشبخت خواهند شد. 
↩️ برای این باید تلاش کرد؛ هدف ما این است.

•|🦋بیانات رهبر در دیدار با جمعی از زنان ۱۳۷۶/۷/۳۰🦋|•


🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.]

به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
https://ble.ir/banooyeab

  • سارا طالبی

محجّبه‌های متبرّج یا #حجاب_استایلرها؛ 
🔥 دمیدن بر آتش چشم‌چرانی، قلب‌های مریض و زنای ذهنی!!
 
⭕️ پدیده زنان محجبه بدپوشش که به وسیله آرایش کردن، و یا سوءاستفاده از ملزومات حجاب همچون ساق دست، گیره روسری، سربندهای تزئین شده و… در فضای مجازی و حقیقی مشغول جلوه‌گری هستند، پدیده‌ای بسیار تأسف برانگیز است که با مفسده‌هایی زیادی ریشه در #اسلام_آمریکایی افراد و #لسه_فر (هرچه می‌خواهی، انجام بده) دارد | #ارسالی_جنبشی_ها

🔻 در این مطلب دو آسیب مهمی که از ناحیه #محجبه_های_متبرج به جامعه و فرهنگ کشور وارد می‌شود، مورد بررسی قرار گرفته است:

⚠️ #حیازدایی به سبک چادری‌های متبرّج!

⭕️ #تبرج از ریشه بَرَجَ در لغت به معنای «قصر» و «برجسته‌سازی» است و در اصطلاح به یکی از خصلت‌های زنان در زمان جاهلیت اشاره دارد که در آن زنان با برجسته‌سازی زیبایی‌های جنسی و غیرجنسی خود برای مردان (غیر از همسر) زمینه تحریک و نگاه شهوت آلود آن‌ها را فراهم می‌کردند.

📌 از آن‌جا که #فلسفه_حجاب برای زنان مسلمان ایجاد زمینه حضور اجتماعی و امکان فعالیت سالم علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… آن‌ها در جامعه است، هرگونه پوششی که جاذبه‌های ایشان را عیان کند و بر وجه «انسانیت» شان غلبه دهد، برهم زننده تعادل و سلامت اجتماع خواهد شد.

🔻 یکی از آسیب‌های وجود صفحه‌های اینستاگرامی که در آن‌ها بانویی محجبه ولی بدپوشش و متبرج به #خودنمائی و فخرفروشی زندگی لوکس خود مشغول است، #حیازدایی_از_جامعه است. قطعا با کم شدن حیا و ترویج جلوه‌گری اولین و مهم‌ترین آسیب، متوجه #بنیان_خانواده می‌شود.

📍البته شاید بتوان ادعا کرد عدم برخورد با این رفتارها و مشروع جلوه دادن آن، عامل مهم‌تری در گسترش آسیب آن به خانواده و جامعه محسوب می‌شود. زیرا با مشروعیت بخشی به این رفتار و گسترش آن، #فرهنگ_عفاف_و_حیا در بخشی از معتقدان به حجاب کمرنگ می‌شود یا مفهوم عفاف، با یک تلقّی غلط و ناقص به نسل آینده منتقل می‌شود! 

⚠️🚨 محجبه‌های متبرج، نسخه‌ی عربستانی و ترکیه‌ایِ حجاب

🔻 یکی دیگر از آسیب‌های منتج از رفتار محجبه‌های متبرج در فضای مجازی عمیق‌تر شدن شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی است. این رفتارها که مروّج زندگی‌های اشرافی، فخرفروشی، مصرف‌گرایی و برند بازی است، موجب سرخوردگی و احساس ناکامی در بخشی از زنان جوان و به ویژه #دختران_نوجوان اقشار ضعیف می‌شود.

🔻 حتی این حس محرومیت از «خوش‌تیپ» بودن به دلیل عدم توانایی خانواده در تهیه البسه و وسایل تبلیغ شده صفحات اینستاگرامی، ممکن است در زندگی دختران اقشار متوسط هم بحران ایجاد کند و البته وجود این حس محرومیت و داشتن فاصله طبقاتی با #شاخ_های_محجبه_متبرج در اینستاگرام قطعا در طول زمان باعث آسیب‌های فرهنگی بسیار جدی می‌شود.

🔻 پدیده‌ی محجبه‌های متبرج که یک فرهنگ وارداتی غلط و کپی از #اسلام_آمریکایی مدل ترکیه و عربستان سعودی است، در پوششِ جذب دختران و زنان به حجاب، تبرّج و بی‌حیایی و بی‌غیرتی را دنبال می‌کند و مدلی است که فمینیست‌ها از آن حمایت می‌کنند! به قلب مریض چشم‌چران‌ها دامن می‌زنند و بر آتش #گناه_زنای_ذهنی در جامعه می‌دمند!

📌 در آخر باید توجه کرد که ساده انگاری تبعات فعالیت محجبه‌های متبرّج در اینستاگرام و عدم موضع‌گیری علیه رفتارهای غیرشرعی و ضدفرهنگی آن‌ها، هم از سوی اصحاب رسانه و هم از سوی متولیان فضای مجازی موجب ادامه شیوه غلط آن‌ها می‌شود.

📛 اتفاق نامبارکی که مسؤولین و اصحاب رسانه می‌توانند با اقدام مؤثر از پیامدهای آن یعنی #حیازدایی از بخشی زنان و دختران جوان و نوجوان مذهبی جامعه و همچنین عمیق‌تر شدن شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی بکاهند.

✍️ نگارش انوشه میر مرعشی با اندکی دخل و تصرف

#تبرج_مقوم_بی_حیایی
#بی_غیرتی_عامل_تبرج
#بی_غیرتی_ریشه_بی_حجابی

@afifane
   

  • سارا طالبی

📌یکی از انگیزه‌های شهدا،زنده‌ نگه داشتن حجاب بود.

🔶رهبر انقلاب اسلامی:

🌷"شهیدان برای چه رفتند به میدان جنگ که به شهادت‌شان منتهی شد؟ این مهم است.  در بسیاری از این وصیتنامه‌های شهدا اسم مبارک امام هست، مسئله‌ی حجاب هست، مسئله‌ی انقلاب هست؛ اینها انگیزه‌ [شهدا] است."🌷
‌‌
•|🦋۹۹/۱۲/۲۵🦋|•

@efafyaran
 

  • سارا طالبی

🔷‌ آیت الله جاودان :

🦋●• دهه اول محرم منحصر به امام حسین(علیه السلام) است. اگر انسان بتواند باید هیچ‌کار غیرضروری مگر کارهای مربوط به امام حسین(علیه السلام) انجام ندهد.•●🦋

 به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
https://ble.ir/banooyeab

  • سارا طالبی