بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
شنبه, ۷ تیر ۱۳۹۹، ۰۳:۲۶ ب.ظ

احترام کودکان

حداد

 

سید هاشم حداد میفرمودند:

برای احترام کودکان نوزاد ، خوب است انسان تا چهل روز مجامعت نکند ، و قنداقه نوزادان را تا چند ماهگی در مجالس علم و محافل ذکر و حسینیه و محالّ عزاداری که نام حضرت سید الشهداء برده می شود ببرند؛چرا که نفس طفل همچون مغناطیس است و علوم و اوراد و اذکار و قدوسیت روح امام حسین را جذب میکند .

 طفل گرچه زبان ندارد ولی ادراک می کند، و روحش در دوران کودکی اگر در محل یا در محال معصیت برده شود ، آن جرم و گناه او را آلوده می کند ؛ و اگر در محل و یا محال ذکر و عبادت و علم برده شود، آن پاکی و صفا را به خود میگیرد.

میفرمودند : شما اطفال خود را در کنار اتاق روضه خوانی یا اتاق ذکری که دارید قرار بدهید ! علماء سابق اینطور عمل می نمودند . 
زیرا آثاری را که طفل در این زمان به خود اخذ می نماید تا آخر عمر در او ثابت می ماند و جزو غرائز و صفات فطری وی میگردد. چرا که نفس بچه در این زمان ، قابلیت محضه است؛ گرچه این معنی مهم و این سر خطیر را عامه مردم ادراک نکنند.

#روح_مجرد ص 95

@banooyeab
 @tezkar

 

  • سارا طالبی

تربیت فرزند

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی