بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

۱۰ مطلب در ارديبهشت ۱۴۰۰ ثبت شده است

امروزه در میان تفکرات موجود 🧠در جهان، تمدن غرب توانسته با جذابیتی🤹‍♂ درخور توجه ، بر علیه فرهنگ های مزاحم خود ، انواع شبهات و تهمت ها را القائ کند و مردم👨‍👩‍👧‍👧 آن جغرافیا را نسبت به آئین های آبا و اجدادی خود کم اعتنا کند.
از طرفی هم توانسته با صدور سبک زندگی جذاب و فریبنده خود 👔، چشم های مردمان را خیره کند و آنها را مجذوب رفاه و زرق و برق ها و آزادیهای خود نماید👁.

🔴 در تهاجم 🛸یک فرهنگ نسبت به دیگری، یکطرف فرهنگ مهاجم با قدرت تسخیر و نفوذ آن است🗽.
اما طرف دیگر، هویتی است که از داشته های خود در رویارویی با مهاجمین صیانت نکرده است🤒.

🔴 اینکه امروز اعتقادات دینی بسیاری از جوانان مسلمان در برابر شبهه افکنی های اسلام ستیزان دچار تزلزل شده 😔و تعداد قابل توجهی به سبک زندگی و تفکر و پوشش غربی متمایل شده اند👨‍🎤، تنها به دلیل هجمه رسانه ای بی امان طرف مقابل نیست🤷‍♂.

🔶 بلکه میتوان ادعا کرد یکی از عوامل اصلی در این ریزش ها، عدم آشنایی👂 کافی مسلمانان با تعالیم نجات بخش اسلام و #لذت_معنوی پاکیزه زیستن و رسیدن به #حیات_طیبه است😓.

🔶 اینکه تربیت فرزندان مسلمان به گونه ای بوده که زیبایی های 🌺عمیق دینداری اصیل را درک نکرده اند و از طرفی با #چراغ_عقل🔆 به مشاهده اعتقادات اصلی و روح شریعت نپرداخته اند، حاکی از کم کاری و کوتاهی متصدیان 😓امر تربیت ، از خانواده و آموزش عمومی👩‍👦‍👦 گرفته تا روحانیان و مساجد و حوزه های علمیه ✍️است.

🔶 عدم تقویت روحیه تحقیق و حقیقت جویی👨‍🏫 در افراد و اهمیت ندادن به پرورش قوای فکری سم مهلکی بوده است که نسل های متمادی را مسموم کرده 😵و هویت جمعی اسلامی را در مواجهه با بادهای مخالف ضعیف کرده است...

  • سارا طالبی

 اگر از فردی که دارد در میدان مبارزه با دشمنان خدا و در رکاب امام زمانش نبرد و جهاد می‌کند سوال شود در دنیا چه آرزویی داری❓ و او در جواب بگوید: "آرزو دارم مدرک تحصیلی دکترا بگیرم یا بگوید آرزو دارم حافظ قرآن شوم و یا فلان شغل را داشتم و یا بگوید کاش درآمد خوب و ثروت زیادی داشتم!" حتماً به او خواهیم گفت چه ارزشی بالاتر از جهاد در راه خدا چه گوهری ناب‌تر از همین کاری که داری انجام می‌دهی؟😌 و اگر بخواهد از موقعیّت خود گلایه کند که چرا به جایی نرسیده‌ام😔 مورد سرزنش عقلا قرار می‌گیرد.

💠 گاه در زندگی مشترک💑 جنس گلایه‌ی زن یا مرد این است که چرا مشغله‌ی من در زندگی بابت همسرداری، فرزند‌داری👶 و خانه‌داری مانع رشد و پیشرفت من شده و نتوانستم از لحاظ تحصیلی، معنوی، شغل و درآمدزایی به جایی برسم.😔

💠 ریشه‌ی اینگونه توقّعات، ملاک غلط ما در معنای پیشرفت است و فکر می‌کنیم پیشرفت یعنی شغل، درآمد، ثروت، مدرک تحصیلی و جایگاه اجتماعی ویژه در حالیکه ملاک پیشرفت و ارزش در دین😌 (که در روز قیامت نیز همان ملاک مورد بازخواست قرار می‌گیرد) چیزی جز انجام تکلیفِ متناسب با شرایط فرد نیست.🙂

💠 وقتی روایت داریم که "جهاد زن، خوب شوهرداری کردن است" یعنی بالاترین ارزش و پیشرفتی که در نزد خدا برای یک زن خانه‌دار وجود دارد خوب همسرداری کردن است و ارزش و وظیفه‌ای بالاتر از آن برای او وجود ندارد و مانند یک مجاهدی است که دارد در وسط معرکه، مبارزه و نبرد می‌کند و در حال حاضر چیزی باارزش‌تر و بااولویت‌تر‌ از این وجود ندارد تا در حسرت آن باشد.
 

  • سارا طالبی

در جهان قدیم آنچه مرز بین جوامع و تمدن های مختلف و مبانی فکری آنها را مشخص می کرد، مرزهای جغرافیایی بود.
به طوری که دین و آئین و آداب و سنن مردم یک جغرافیای خاص تا حدود زیادی شبیه به هم و قابل پیش بینی بود.

🔆 اما امروزه با گسترش ترجمه کتب و بخصوص گسترش روز افزون انواع رسانه های عمومی ، هر فرهنگ و تمدنی که دسترسی به رسانه داشته و توانسته افکار و سبک زندگی خود را صادر کند، بدون جنگ و لشکرکشی و با تسخیر ذهن مردم دنیا ، مرزهای خود را توسعه داده است.

⚠️ به بیان دیگر مرزهای امروز دیگر مرزهای جغرافیایی نیست،  بلکه مرزهای اندیشه و فرهنگ و سبک زندگی است،
👈🏼 لذا به همین دلیل است که نظام های سیاسی دنیا هزینه های گزافی را تقبل می کنند تا مرزهای سرزمین اندیشه مردم کشورها را فتح کنند.

✍️ شهبازی

💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

مادران با زندگی کردن فرزند تربیت می کنند.

مادر میتواند فرزندان را به بهترین وجهی تربیت کند. 
تربیت فرزند به وسیله‌ی مادر، 
❌مثل تربیت در کلاس درس نیست؛ 
👈با رفتار است، 
👈با گفتار است، 
👈با عاطفه است،
👈با نوازش است، 
👈با لالائی خواندن است؛ 
👈با زندگی کردن است.👉 
🌸مادران با زندگی کردن، فرزند تربیت میکنند.🌸 

✅هرچه زن صالح‌تر، عاقل‌تر و هوشمندتر باشد، این تربیت بهتر خواهد شد.👉 ⬅️بنابراین برای بالا رفتن سطح ایمان، سطح سواد، سطح هوش بانوان، در کشور باید برنامه‌ریزی شود.👉

 

•|🦋بیانات در دیدار جمعی از مداحان    ۱۳۹۲/۰۲/۱۱ در سالروز ولادت حضرت فاطمه‌ی زهرا سلام‌الله‌علیها🦋|•

به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

 

تطبیق سوره‌ی کوثر با فاطمه‌ی زهرا (سلام‌الله‌علیها) یک تطبیق مصداقی درست است؛ 
👈این همه برکات بر خاندان پیغمبر، بر یکایک ائمه‌ی هدی (علیهم‌السّلام)! 
🌸عالم پُر است از نغمه‌های دلنواز فردی و اجتماعی و دنیائی و اخروی که از این حنجره‌های پاک برخاسته؛ حسین‌بن علی، زینب کبری، امام حسن مجتبی، امام صادق، امام سجاد؛ هر کدام از ائمه.👈 ببینید چه غوغائی است در عالم معرفت، در عالم معنویت، در بزرگراه هدایت از کلمات این بزرگواران و درس های آنها و معارف آنها! 

🌸این نسل فاطمه‌ی زهراست (سلام الله علیها).🌸

•|🦋بیانات‌ در دیدار مداحان اهل بیت(ع) به مناسبت میلاد حضرت فاطمه‌ی زهرا(س) ۱۳۸۶/۰۴/۱۴🦋|•

به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

  آنچه جوامع اسلامی را در برابر نفوذ و تهاجم آموزه های تمدن غرب آسیب پذیر می کند، جذابیت های سطحی و ظاهری و بعضا غلو آمیز لذت های مادی است که در نگاه اول درک می شوند.

❎ در صورتیکه در #مبانی_فکری اسلام مرزها و حد و حدودی برای آنها قرار داده شده است و سلامت روح و سعادت اخروی در آن لحاظ شده است.

⚠️ تقابل لذت های ظاهری و سطحی غربی با لذت های عمیق تر و اصولی اسلامی در جایی می تواند به نفع اسلام تمام شود که انسانی که با این دو نگاه مواجه می شود، از #عمق_بینش و #سلامت_در_گرایش برخوردار باشد.

⬅️ بنابراین تا زمانیکه تربیت های خانوادگی و اجتماعی ما مسلمانان به سمت اصالت رفاه و اصالت لذت های ظاهری و مادیات متمایل باشد، و به نگاه خود عمق نبخشیم و در گرایش های خود تجدید نظر نکنیم، نمی توانیم امید چندانی به غلبه بر سبک زندگی مادی گرایانه و بنای تمدن اسلامی با زیرساختهای تربیتی-اجتماعی آن داشته باشیم. 

❇️ بدیهی است که #زنان_مسلمان در این انقلاب فرهنگی و تربیتی نقش بی بدیلی خواهند داشت.

🔆🔆 جا دارد که در فرصت های طلایی نظیر #ماه_مبارک_رمضان ، برای تبیین تفاوتهای لذت های مادی اصولی و ضابطه مند با لذتهای مادی دلبخواهی و بی قید و بند و نیز شناساندن لذت های معنوی تلاش کنیم.

✍️ شهبازی

💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

اگر بتوانید این کار را بکنید زندگی شیرین میشود⁉️

🔹 [زن و شوهر]دلشان میخواهد وقتی وارد خانه شدند،👇 
خانه به آنها آرامش و امنیت و احساس راحتی و آسودگی بدهد؛ این را همه ی مردها میخواهند. 

🔸 همه ی زنها هم میخواهند وقتی شوهرشان وارد خانه شد،👈خانه را پر از شیرینی و شادی کند؛👈خانه برایشان محیط راحتی و شادی شود؛ زیرا هر دو خستگی دارند؛ زن کارهایی دارد و مرد هم کارهایی؛ حالا مرد در چالشهای زندگی، زن هم یا در چالشهای زندگی و کارهای سیاسی یا در خانه و با تربیت فرزند؛ هر دو خسته اند. 

🔹 وقتی که زن و شوهر در پایان کار روزانه یا در وسط روز به هم میرسند و همدیگر را میبینند، هر دو از هم توقع دارند که بتوانند محیط را شاد، سرزنده، قابل زیست و رفع کننده ی از خستگی بسازند؛👈این توقع بجایی است و بیجا هم نیست که هر دو از یکدیگر توقع داشته باشند.

 

اگر بتوانید این کار را بکنید، زندگی شیرین خواهد شد.

🔹 ای بسا کسانی که خیلی ثروتمندند؛ اما این زندگی شاد را ندارند؛ در خانه درگیری، دعوا و دلخوری دارند. 
🔹 ای بسا کسانی که خیلی در جامعه معتبرند؛ عنوان دارند، رئیسند؛ اما در خانه شان هزار مشکل دارند. 

🔸 همان آقایی که ممکن است دستیار یا کارگر زیر دست و کارمندش جرأت نکنند به او بگویند بالای چشمت ابرو، و حرف او را مطیعانه گوش کنند، در داخل محیط خانواده ممکن است مدعی داشته باشد؛
📛زن بداخلاق و تنبل،
📛یا محیط بد، که به جای اینکه برای او آرامش درست کند، خراب میکند. 

🔹 بنابراین اینها با ثروت و فقر و عنوان و بی عنوانی و در تهران یا فلان روستا بودن، هیچ تفاوتی نمیکند؛ همه ی انسانها به این امنیت زندگی نیاز دارند.👉 

🔸 لذا شما در قرآن که نگاه کنید، میبینید که وقتی بحث ازدواج میشود، میگوید: «و جعل منها زوجها لیسکن الیها»*؛ تا مایه ی سکونت و سکینه - یعنی آرامش - باشد؛ زن و شوهر باید برای هم مایه ی آرامش باشند.

🔹 درست گوش کردید❗️این را هم شما دخترها،  هم شما پسرها در گوش داشته باشید❗️
این ازدواج یک خانواده درست میکند، این خانواده باید محیط امن و امان و راحتی برای شما دو نفر باشد و اگر انشاءاللَّه فرزند داشتید - که خواهید داشت - برای آن فرزندان هم شما باید این محیط امن و امان را فراهم کنید، که این کار به خودی خود هم نمیشود.


۱۳۸۳/۰۳/۲۰ 
•||🦋بیاناتی از رهبر انقلاب در مراسم عقد ازدواج 🦋||•

به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

 

  • سارا طالبی

به نظر می رسد در حال حاضر مهم ترین مانع در شکل گیری تمدن اسلامی اصیل ، رسوخ مولفه های جهان بینی غربی در تار و پود زندگی مسلمانان است.
⚫️ هر چند که تمدن غرب بر پایه یک سری مبانی فکری اصالت منفعت ، اصالت لذت ، و تامین رفاه زندگی مادی و سکوت نسبت به حوزه روح و ماورائ الطبیعه و زندگی اخروی بنا شده است، 
👈🏼 اما به نظر می رسد امروزه اصلی ترین راه نفوذ این تمدن، از طریق #سبک_زندگی است.
خصوصا آن بخشی از سبک زندگی که به عنوان کالای تجاری یا فرهنگی به مردم کشورهای کمتر توسعه یافته القائ می شود.
🔴 سبک زندگی که از طریق رسانه ها و ورود کالاهای مصرفی نو به نو و مدل های پوشش و آرایش و تفریحات و سرگرمیها و امثال اینها برای افراد تعریف می شود و کم کم نگاه مادی گرا را جایگزین نگاه الهی انسان مسلمان می کند.


✍️ شهبازی


💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

 مجاهدت های حضرت خدیجه سلام الله علیها در راه اسلام 

❁ ⃟🌼 حقیقت جویی❁ 
ایشان در دوران جوانی به مطالعه و تحقیق درباره کتب آسمانی علاقه داشت و در پی حقیقت بود.

❁ ⃟🌼 یاری پیامبر❁ 
خدیجه کبری به دلیل داشتن ایمان کامل نسبت به پیامبر بیشترین تلاش را در پیشبرد اهداف اسلام انجام داد.
و از همان ابتدای بعثت به همراه حضرت علی علیه السلام یار و حامی اصلی نبی اسلام بود.

❁ ⃟🌼 مقابله با جاهلیت❁ 
بزرگ بانوی مجاهدی که در عصر جاهلیت با اندیشه‌های باطل به رویارویی پرداخت و تمام دارایی و ثروت خویش را در راستای پیشبرد رسالت پیامبر اکرم انفاق کرد.

❁ ⃟🌼 حمایت علمی❁ 
 با اموال ایشان تعالیم اجتماعی اسلام که در اوج خفقان مکه بود عملی شد.

❁ ⃟🌼 حمایت مالی❁ 
در شعب ابی‌طالب اگر مال حضرت خدیجه نبود فقر و تنگدستی شاید مسلمین را از پا در می آورد.

❁ ⃟🌼 حمایت روحی❁ 
پیامبر هرگاه با جسارت های مشرکین مواجه می‌شد حضرت ایشان را در آغوش می گرفت و سخن می گفت و با این حمایت روحی امر مشکان را بر ایشان آسان می نمود.

به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

مگر هر کسی می‌تواند همسر امیرالمؤمنین باشد؟ 
👈عظمت علی آن‌گونه است که کوههای عظیم را در مقابل خود آب می‌کند. 
✅ نفْس همسری امیرالمؤمنین، یک نشانه‌ی بزرگ عظمت است؛ 

⬅️لیکن شما ببینید تعامل این زن و شوهر چگونه است و دو بزرگِ خارج از ابعاد ذهن انسان، چگونه با هم حرف می‌زنند؛ چگونه زندگی می‌کنند؛ چگونه این زندگیِ الگو و نمونه‌ی تاریخ را اداره می‌کنند و چگونه هرکدام نقشی به عهده می‌گیرند!

[بیانات رهبر در دیدار جمعی از مداحان ۱۳۷۷/۰۷/۱۹]

به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی