بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
جمعه, ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۰۶:۴۵ ب.ظ

تقابل تمدن ها 4

امروزه در میان تفکرات موجود 🧠در جهان، تمدن غرب توانسته با جذابیتی🤹‍♂ درخور توجه ، بر علیه فرهنگ های مزاحم خود ، انواع شبهات و تهمت ها را القائ کند و مردم👨‍👩‍👧‍👧 آن جغرافیا را نسبت به آئین های آبا و اجدادی خود کم اعتنا کند.
از طرفی هم توانسته با صدور سبک زندگی جذاب و فریبنده خود 👔، چشم های مردمان را خیره کند و آنها را مجذوب رفاه و زرق و برق ها و آزادیهای خود نماید👁.

🔴 در تهاجم 🛸یک فرهنگ نسبت به دیگری، یکطرف فرهنگ مهاجم با قدرت تسخیر و نفوذ آن است🗽.
اما طرف دیگر، هویتی است که از داشته های خود در رویارویی با مهاجمین صیانت نکرده است🤒.

🔴 اینکه امروز اعتقادات دینی بسیاری از جوانان مسلمان در برابر شبهه افکنی های اسلام ستیزان دچار تزلزل شده 😔و تعداد قابل توجهی به سبک زندگی و تفکر و پوشش غربی متمایل شده اند👨‍🎤، تنها به دلیل هجمه رسانه ای بی امان طرف مقابل نیست🤷‍♂.

🔶 بلکه میتوان ادعا کرد یکی از عوامل اصلی در این ریزش ها، عدم آشنایی👂 کافی مسلمانان با تعالیم نجات بخش اسلام و #لذت_معنوی پاکیزه زیستن و رسیدن به #حیات_طیبه است😓.

🔶 اینکه تربیت فرزندان مسلمان به گونه ای بوده که زیبایی های 🌺عمیق دینداری اصیل را درک نکرده اند و از طرفی با #چراغ_عقل🔆 به مشاهده اعتقادات اصلی و روح شریعت نپرداخته اند، حاکی از کم کاری و کوتاهی متصدیان 😓امر تربیت ، از خانواده و آموزش عمومی👩‍👦‍👦 گرفته تا روحانیان و مساجد و حوزه های علمیه ✍️است.

🔶 عدم تقویت روحیه تحقیق و حقیقت جویی👨‍🏫 در افراد و اهمیت ندادن به پرورش قوای فکری سم مهلکی بوده است که نسل های متمادی را مسموم کرده 😵و هویت جمعی اسلامی را در مواجهه با بادهای مخالف ضعیف کرده است...

در ریشه یابی علل ضعف جامعه اسلامی در حفاظت از هویت دینی خود، نمی توان نسبت به تاثیر تریبون های دینی سکوت کرد.

👈 علت تاثیر روزافزون فرهنگ وارداتی غرب را میتوان در ذائقه مجامع دینی در قرون اخیر جستجو کرد.

❌ لذا از یک منظر جریانات ضد عقلی که در طول سالیان گذشته در حوزه های علمیه شکل گرفت و هنوز هم با قوت به کار خود ادامه می دهد، ذائقه علمای دین و طلاب را بیشتر به سمت علوم نقلی و فقه اصغر یا همان احکام شرعی متمایل کرد و سبب بروز ضعف در تربیت عقلی بسیاری از خواص و عوام متدین شد.

🛑 شاهد این مدعا خون دلهایی است که علمای دینی عقل گرا از زمان ملاصدرا به بعد خورده اند و آزارهایی است که از ناحیه مقدسین عقل ستیز دیده اند و می بینند.

🔴 هر چند در این سالها ستاره های پر فروغی در مدارس علوم دینی درخشیده اند ، اما متاسفانه گرایش عوام متدین به تقدس گرایی و عمل بر اساس روایات فارغ از بررسی جنبه های تخصصی آنها و نیز سلوک احساسی بدون #چراغ_عقل و #دانش_عمیق_دینی، تاثیر زحمات و مرارتهای حکمای اسلامی را تضعیف کرده است.

📛 جریانی که متاسفانه امروز هم به صورت زیرپوستی در حال نفوذ خزنده در میان طلاب و هیاتی ها و عموم متدینین است و از سه عنصر #رسانه ، #تقدس_گرایی و #ضعف_شناخت_عمیق  در این حرکت خود بهره می جوید.

✍️ شهبازی

💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

تقابل تمدن ها

تمدن اسلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی