بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

۱۹ مطلب در آبان ۱۳۹۹ ثبت شده است

همه می دونیم تو محیطی که بهم ریخته و آشوب هست، اصلا آرامش نداریم و  تمرکزی برای برنامه ریزی نداریم🤔

ولی وقتی هرچیزی سرجاش قرار می گیرد، انگار آرامش نه تنها به آنجا بلکه به وجود ما میشینه😊، و این تازه اول راه هست برای رشد🤔 و حرکت💪

تو خونه هم هروقت جایگاه های افراد بهم بریزه، زن جای مرد را بگیره و مرد جای زن، بچه ها حکم فرمان باشند و والدین گوش به فرمان😳، همه چیز بهم ریخته است و هیچ آرامشی اصلا وجود ندارد😬 
تو اینچنین فضایی اصلا نمیشه برنامه ریخت برای رشد و تربیت و حرکت به سوی کمال🙄

⏮اگه درست جایگاه هامون را بشناسیم و هرکس حدود خودش را رعایت کنه، اینجاست که آرامش به خونه راه پیدا می کنه👨‍👩‍👧‍👦

و اینجا آن کسی که سکان دار هست و مسئول آرامش دادن، بیشتر از همه 🧕«زن» هست
 
🍀هوَ الَّذِی خَلَقَکُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَجَعَلَ مِنْهَا زَوْجَهَا لِیَسْکُنَ إِلَیْهَا  
ﺍﻭﺳﺖ ﻛﻪ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺍﺯ ﻧﻔﺲ ﻭﺍﺣﺪﻱ ﺁﻓﺮﻳﺪ ﻭ ﺟﻔﺖ ﻭﻱ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺍﻭ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻭﺭﺩ ﺗﺎ ﺑﺪﻭ ﺁﺭﺍم ﮔﻴﺮﺩ. اعراف  (١٨٩)

پس از طرفی قدر خودت را بدان😉 و از طرفی مهم بودن مسئولیتت را درک‌ کن🧐

 

به #بانوی_آب بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

 از واژه هایی که امروزه در ارزش گذاری رفتارهای انسانها کاربرد زیادی دارد، اخلاق می باشد.
این واژه هر چند هم در مغرب زمین و هم در مشرق زمین مورد توجه می باشد، اما مفهوم و پشتوانه غربی آن کاملا متفاوت از مبانی اسلامی آن است.
🔶 پشتوانه اخلاق غربی امروز نهایتا به آسایش دنیوی خویشتن برمی گردد.
انگیزه رعایت حقوق دیگران و گذشت و فداکاری در تفکر غربی بازگشت آن رفتارهای اخلاقی از طرف جامعه به خویشتن است.

🔷 اما پشتوانه و مبنای اخلاق اسلامی چیزی نیست جز #کرامت_نفس_انسان.
فرد مسلمان وارسته از اسارت ظواهر، در وجود خود #گوهر ارزشمندی را می یابد که حاضر نمی شود آن را با رفتارهای پلید آلوده کند.
💎 گوهری که قدر دانسته می شود و برای پاسداشت آن فداکاری می شود، گذشت و ایثار معنا می یابد و منافع آنی قربانی منافع عالی می گردد.
❇️  آنگاه از آنجا که مسلمان خود را از پیکره اجتماع جدا نمی داند و باور دارد که "بنی آدم اعضای یک پیکرند"، زشتی و پلشتی را برای سایرین هم نمی پسندد و رشد و تعالی خود را از اجتماع جدا نمی بیند.
👈 لذا در راه حفظ ارزش های والای انسانی فداکاری می کند و گوهر انسانی را در فرد فرد جامعه و در پیکره ی اجتماع ارج می نهد.

❇️ چنین نگاهی جهان بینی هر انسان مسلمان رشید اعم از زن و مرد است.
حال در عرصه زندگی خانوادگی هم زن و مرد مسلمان ، گوهر ارزشمند انسانی خود را پاس می دارند و به خاطر احساسات و هیجانات زودگذر، اعم از سختی ها و غم ها و شادیها و ...، عزت نفس خود را از دست نمی دهند و از دریچه ذلت و ضعف به مسائل نگاه نمی کنند.
❇️ زن و مرد مسلمان #هدف از تشکیل خانواده در اسلام که رسیدن به #وحدت است را مد نظر قرار می دهند و می دانند وحدت که مقدمه #تولید_و_تربیت_نسل_پاک_توحیدی می باشد، بدون عبور از فراز و نشیبها میسر نمی شود و در شرایطی دست یافتنی است که انسان همانطور که حب نفس دارد و گوهر وجود خود را قدر می داند، همسر و فرزندان را نیز صاحب وجود الهی و نفس با کرامت انسانی بداند و 
رشد و تعالی خانواده را از تعالی نفس خود جدا نداند، بلکه تعالی شخص را در سایه تعالی جمع بجوید.

🔵 زنی که #حامل_عفت جامعه و خانواده و مسئول تولید و تربیت نسل پاک توحیدی است، با بداخلاقیها و کم کاریها ممکن است احساساتش جریحه دار شود،  ولی هدف خود را گم نمی کند.
⚪️ چنین زنی با سخت شدن شرایط و عدم همکاری کافی از طرف همسر و عدم درک متقابل ، رشد گوهر انسانی و رسالت الهی و اهداف والای خود را قربانی نمی کند و صحنه زندگی را به عرصه کینه توزی و نفرت افکنی و جنگ و گریز یا خود خوری ذلیلانه تبدیل نمی کند .
✳️ چرا که متوجه پیوندهای محکم وجود خویش به ذات لایتناهی هست و ظرفیت خود را با اتصال به سرچشمه گسترش می دهد.
لذا #عقل_الهی او را به مجاهدت و تلاش در راه کمال انسانی با "شکوفا کردن استعدادهای انسانی مشترک و استعدادهای زنانه" سوق می دهد.
⬅️  همان عقلی که کرامت و عزت نفس را نگاهبانی می کند و زخم های راه را مرهم می نهد و به زن مسلمان در راه ساختن #تمدن_اسلامی نیرو می دهد.

 

✍️ شهبازی

به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

 در تفاوت بین حقوق زن و مرد، آنچه گفته می‌شود، حکمت این تفاوت است نه دلیل؛ دلیل این تفاوت‌ها آیات و روایات است. یکی از این تفاوت‌های زن و مرد، تفاوت در دیه است. معمولا دیه زن نصف دیه مرد است البته اگر از ثلث بگذرد ولی تا به ثلث نرسیده برابر است. چنانکه ماده 301 قانون مجازات اسلامی نیز مقرر کرده است. این تفاوت، نه از ارزش زن می‌کاهد و نه ظالمانه است چون اوّلا:
 دیه در اسلام بر معیار ارزش معنوی انسان مقتول یا مجروح استوار نیست؛ بلکه دستور خاصی است که ناظر به کارکرد اقتصادی بدن انسان مجروح یا کشته شده است. از این رو بین عالم و جاهل و کوچک و بزرگ و پیر جوان فرقی نیست.
 بنابراین تفاوت دیه زن و مرد نه بر منزلت مرد می‌افزاید و نه از مقام زن می‌کاهد و اساسا هیچ تلازم عقلی یا نقلی بین دیه و کمال معنوی و ارزشی وجود ندارد. به عنوان مثال اگر فرضا یک فرد بی‌سواد و منحرف، پیامبری از پیامبران الاهی یا اولیای خداوند را بکشد، در برابر او قصاص می‌شود و یا به اندازه دیه دیگر افراد از او دیه ستانده می‌شود. مقام معنوی آن ولی خدا نقشی در میزان دیه او ندارد.

  • سارا طالبی


            تربیت زن چرا⁉️

🔹همه می دانیم ما زن ها استعدادهایی داریم که برتر از مردهاست.

🥀رفع بعضکم فوق بعض درجات

♦️اما باید بدانیم همین ها را اگر مواظبت نکنیم و تحت تربیت قرار ندیم دچار آسیب هایی می شویم که آن هم در زن ها بیشتر جلوه دارد. 
✨مثلاً حس زیباشناسی در زن ها بیشتر از مردها قرار داده شده که آن هم عنایتی است از جانب خدا به واسطه حس لطیف و مادرانه او. 
📛اما اگر همین درست تربیت نشود به «جلوه گری» و «تجمل گرایی» تبدیل می شود. 
✨یا ریزبینی که خداوند در وجودمان گذاشته و آن هم حتما برای مأموریت زن که تربیت و انسان پروری هست لازمه
📛 اما اگر از این هم درست استفاده نکنیم به حس «تجسس» تبدیل می شود

⏮ لذا این جاست که به نظر می رسد باید توجه بیشتری در جهت تربیت و مراقبت نفسانی داشته باشیم تا این ودایع الهی دستاویز 😈 شیطان نشود. 


برگرفته از صحبت های دکتر زاهدی محقق تعلیم و تربیت قرآنی

به #بانوی_آب 💧 بپیوندید
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

در نگاه تربیتی تمدن ساز اسلام، زن مسلمان هرگز افق دید خود را در سطح تامین مادی و رفاه روزمره و محبت دیدن و درک شدن و آسایش تن نگاه نمی دارد و بهداشت روان و سلامت معنوی و جسمی خود را وابسته به این امور نمی کند.
👈 او برای اهداف متعالی خود که همانا ساختن پایه های تمدن اسلامی است، مجاهدانه تلاش می کند.

📛 ممکن است این اشتباه پیش آید که لابد چنین زنی، وظایف شوهر را هم در صورت عدم ایفای نقش ایشان بر عهده می گیرد یا فرزندان خود را به سختی نمی اندازد و یک تنه بار همه مسئولیت های ریز و درشت تعطیل و نیمه تعطیل درون خانواده را بر عهده می گیرد تا بنیان خانواده دچار تشویش و تزلزل نشود و احدی از وظایف خارج از منزل خود بازنماند.
🛑 این همان تصویر #مادر_فداکار است که ادبیات نو و کهن، رسانه ها و تریبون ها از زن نمونه و مادر ایرانی مسلمان ساخته اند.
حال آنکه چنین نگاهی به هیچ وجه نمی تواند یک نگاه تمدنی و مورد پسند اسلام باشد.

❇️ چنانکه امیرالمؤمنین‌ علیه السلام فرموده اند: "المرأة ریحانة لیست بقهرمانه" 
❌ اسلام هرگز نپسندیده که سنگینی نقش و مسئولیت اعضایی از اجتماع خانواده یا اجتماع بزرگ، بر عهده دیگران باشد.

✳️ نگاه اسلام برای اداره هر اجتماعی نگاه #عدالت_محور است و در عرصه اجتماع #عدالت را بسیار سازنده تر از "جود" می داند و به جود رنگ و بوی فردی می دهد .
 ✅ حضرت علی علیه السلام در این زمینه می فرمایند:" عدل جریانها را در مجرای طبیعی خود قرار می دهد و جود آنها را از مجرای خود خارج می کند."
و این دستورالعمل عمومی اجتماعی از افراد است با نگاه تربیت محور،
و جود دستورالعملی "فردی" و خاص است در مواقعی که آسیب تربیتی بر آن مترتب نباشد.
❌ لذا زن مسلمان که پرچمدار فرهنگ و تربیت اجتماع است ، با روش و منش خود باعث تشدید بی مسئولیتی و بد بار آمدن سایرین نخواهد شد.
❇️ بلکه صبورانه و بدون تکرارهای پیاپی و متشنج کردن جو خانواده ، هر کسی را به سمت ایفای نقش مناسب خود سوق می دهد و روحیه تعاون را در خانه حکمفرما می کند و با توجه به زمان بر بودن حصول نتیجه، در کاستی ها و خلائ ها به #جبران_الهی پناه می برد.

❌زنان مسلمان طراز تفکر اسلامی هرگز نمی گذارند که مهر و علاقه مادری ، سبب شود در مسائل فیمابین فرزندانشان با سایر افراد، اشتباهات فرزندان کتمان و با جانبداری بیجا، حقوق دیگران پایمال شود و ثمره محبت لطیف مادرانه، بی عدالتی و تبعیض شود. 

👈چرا که با چنین روشهای تربیتی صرفا احساسی، باید فاتحه تمدن اسلامی عدالت محور را خواند.

🔵 طبق نظر استاد شهید مطهری، در جوامع غربی از دیرباز #حقوق در درجه اول اهمیت قرار گرفت و چه درون خانواده و چه در اجتماع ، هر کسی در درجه اول به دنبال استیفای حقوق خویش بوده است.
لذا به مباحث اخلاقی به اندازه کافی بها داده نشده است و خانواده و جامعه غربی از این رویکرد آسیب جدی خورده است.

⚪️ از طرف دیگر در جوامع شرقی از گذشته، اخلاق را اصل قرار دادند و به حقوق توجه کمتری نشان دادند.

◀️ عدم توجه کافی به حقوق متقابل نیز به خانواده سنتی شرقی آسیب های زیادی وارد کرد و  آن را در مقابل هجوم تمدنی غرب ، خلع سلاح کرد.
🌺 انشاءالله تمدن اسلامی که بر اساس توازن میان رعایت حقوق متقابل و اخلاق در خانواده ها و اجتماع بزرگ بنا نهاده خواهد شد ، مشی #اعتدال را بر پایه روابط انسانی حاکم خواهد کرد. 🌺
به امید آن روز

✍️ شهبازی

💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

 


چرا زن در اسلام نمی تواند قاضی شود؟


1 - تفاوت های طبیعی زنان با مردان، مسؤولیت های متفاوتی را بر عهده ی آنان می گذارد؛ چه بسا کارهایی را که مردان نمی توانند انجام دهند، ولی نقص آنان محسوب نمی شود؛ همچنان که قادر نبودن بر حمل وزنه صد کیلویی دلیل بر نقص فرد نمی باشد؛ زیرا هرکس به اندازه توانایی خود کار را انجام می دهد. قرآن نیز می فرماید: لا یکَلِّفُ اللهُ نَفْسَاً إلاّ وُسْعَهَا....[1]
با توجه به سخن پیامبر اعظم(ص) در می یابیم که قضاوت نکردن حق سلب شده از زن نیست، بلکه گزاردن تکلیفی سنگین بر عهده مردان است آن جا که در وصیت به امیرالمؤمنین علیه السلام فرمود: «یا علی لیس علی المرأة جمعة و ... لا تولی القضاء[2]؛ ای علی نماز جمعه و قضاوت بر زن واجب نیست.» به این نکته باید توجه شود که اگر آن حضرت می فرمود: «لیس للمرأة الجمعة و تولی القضاء؛ سلب حق قضاوت معنا می گرفت؛ و حال آن که در بیان آن حضرت، حقی از زن سلب نشده است؛ در امر قضا علاوه بر علم، صفات دیگری؛ همچون: شجاعت، صراحت، دوری از احساسات و عواطف ظریف و لطیف لازم است، و فرض استثنا آن را از قانون خارج نمی سازد. علاوه بر این پسندیده عرف و قانون اجتماع نیست که انجام اموری را که بدو سپرده اند، بر عهده دیگری بگذارد؛ زیرا قرار گرفتن هر کس در پُست و جایگاه خود از بسیاری ناهنجاری ها جلوگیری می کند.

  • سارا طالبی

رسالت، نبوت و امامت، یک مأموریت تبلیغی و مسؤولیت اجرایی است که معمولاً، اختلاط و معاشرت با مردم را می طلبد. درگیری با شرایط اجتماعی، جهاد و مبارزه با ظالمان، انس با پیروان و حضور دایمی در متن و بطن جامعه از لوازم رسالت، نبوت و امامت است.
 نظر خدای متعال بر این است که زن مستور و محجوب بماند، تا جامعه عفاف خود را بازیابد. آیةالله جوادی آملی ضمن بیانات مفصل به این سؤال پاسخ داده اند که خلاصه آن چنین است:
«کارهای اجرایی سنگین همچون نبوت که حضور در جنگ و صلح و ... را می طلبد، هم برای زن معمولاً مشکل است و هم با این سیاست کلی مستور و محجوب بودن ناسازگار، لذا این که پیامبران همه مردند، معنایش این نیست که زنان از کمال بی بهره اند، بلکه کمال در ولایت است که هر دو بهره مندند».[۱]

  • سارا طالبی

✅مریم علیها السلام دست پرورده مرد و تربیت شده پدر نیست بلکه تربیت شده مادر است!

✅شرایط بسیاری لازم است تا انسان به جایی برسد که 

☘️فرزندش را به خدا اهدا نماید.

☘️و خدا آن فرزند را قبول کند.

🌷 مادر مریم، مریم را به خدا پناه داد و خدا نیز به او پناهندگی داد و در پناه خود پذیرفت.

✔️استعاذه مادر مریم علیها السلام، به صورت استعاذه مریم ـ سلام اللَّه علیها ـ ظهور کرد. 

وقتی مریم به دنیا آمد، مادرش گفت:

✨«وانّی أعیذها بک وذرّیتها من الشّیطان» (آل عمران /36)

خدایا من این دختر را و ذریه او را به تو پناه دادم.

✨خدا هم فرمود:

«فتقبّلها ربّها بقبول» (آل عمران /37)

✨بعد فرمود:

«وأنبتها نباتاً حسناً» (سورة مائده /27)

✅افراد بسیاری هستند که تنها، تلاش و کوشش آنها مقبول خدا است نه خود آنها و لذا خدا درباره همه افراد نمی‌فرماید که ما آنها را قبول کردیم و پناه دادیم.

✨ بلکه می فرماید:

(انّما یتقبّل اللَّه من المتّقین)(آل عمران /37)

قبول عمل غیر از قبول گوهر ذات عامل است. 

اعمال بسیاری ازمردم مقبول است اما باید دید که آیا گوهر ذاتشان هم، مقبول است یا نه؟ 

خداوند درباره مریم علیها السلام فرمود: (فتقبّلها) و نفرمود: «تقبّل عملها»، بنابراین مادر مریم علیها السلام، او را به پناه خدا سپرد، خدا هم پناهندگی داد. 

✔️نتیجه پناه خواستن از خداوند در کنار محراب است که مستجاب می‌شود و فرزندش می‌گوید: (انّی أعوذ بالرّحمن منک إن کنت تقیّاً).

 

آیت الله جوادی آملی

زن در آیینه جلال و جمال

https://eitaa.com/joinchat/1103298

  • سارا طالبی

 

🔆 مقام حضرت آسیه علیهاالسلام در بیان رهبر انقلاب اسلامی؛ انتشار برای نخستین‌بار به مناسبت سالروز سخنرانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دانشگاه فردوسی مشهد در هشتم آبان ۱۳۵۷ 
 
🔸《... ما سه دسته از مردم را ملاحظه میکنیم. یک دسته دارای ایمانِ نیرومند، صدّیق؛ آن کسانی که حاضرند آنچه را میگویند عمل کنند... مصداق این آیه از قرآنند که «مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللهَ عَلَیهِ فَمِنهُم مَن قَضیّْ نَحبَه وَ مِنهُم مَن یَنتَظِرُ وَ ما بَدَّلوا تَب‍ـدیلًا»؛  آن کسانی هستند که پیمان خود و خدا را به راستی برگزار کردند، راست گفتند؛ بعضی رفتند، بعضی مانده‌اند و در انتظارند.

🔹 یک دسته آن کسانی که مخلوط [عمل] میکنند: گاهی نیکی، گاهی بدی؛ دو قدم جلو، یک قدم عقب؛ اگر بتوانند، [باید] سعی کنند سه قدم جلو بروند؛ بتوانند کوشش کنند آن یک قدمِ عقب را کوچک‌تر بردارند...

🔸 یک دسته هم آن مردمی که با چهره‌ی نفاق‌آمیز، با دلی مردّد، با دلی که براستی تصمیم و ایمانی ندارد، در مسائل زندگی، در جهاد مقدّس، با مسائلِ آن روبه‌رو میشوند.
 
🔹 چه چیزی است که دسته‌ی اوّل را از دسته‌ی دوّم جدا میکند؟ دو چیز: ایمان و عمل. دسته‌ی اوّل با ایمان خوب و با عمل خوب [متمایز میشود]. آیا ما کسانی را داریم که در مشاغل بالا بودند، از زندگی مرفّه برخوردار بودند، [امّا] جزو صدّیقین شده باشند؟ بله؛ زن فرعون.

🔸 و ضَرَبَ اللهُ مَثَلًا لِلَّذینَ ءامَنُوا امرَاَتَ فِرعَونَ اِذ قالَت رَبِّ ابنِ لی عِن‍ـدَکَ بَیتًا فِی الجَنَّ‍ـةِ وَ نَجِّـنی مِن فِرعَونَ وَ عَمَلِه؛ اگر از خدا بپرسی مؤمن چگونه است، مؤمن را در یک تابلوی روشن و مشخّص به تو معرّفی میکند؛ او کیست؟ او زن فرعون است؛ شاهزاده‌خانمِ دستگاهِ مصر. آنچه او را از فرعون جدا میکند ایمان او است؛ آنچه او را به موسیٰ نزدیک میکند ایمان او است؛ این ایمان را [هم] با عمل همراه میکند. در داخل خانه‌ی فرعون، موسایی بودن کار آسانی نیست. نه [اینکه] خیال کنی مثل بقیّه‌ی بنی‌اسرائیل است؛ ابدا! درست است به او حُسن ظن دارند و او را دیر می‌شناسند، درست است کشف نمیکنند که چه میکند، امّا بالاخره خواهند فهمید. خبرهایی که برای موسیٰ میرساند، یاران موسیٰ را که نجات میدهد، کمکهای مالی که به بنی‌اسرائیل میکند، بدخواهان بنی‌اسرائیل از دستگاه فرعون را که رسوا میکند و کارشان را خنثی میکند، کار میکند؛ موسایی است...》

 

زن، خانواده و سبک زندگی در نگاه رهبرانقلاب👇
❣️ @Khamenei_Reyhaneh

  • سارا طالبی

❇️ چنانکه می دانیم دین اسلام اصول و مبانی #زیست_توحیدی را بیان فرموده است و مصداق یابی و بار کردن متغیرات بر اصول را به مسلمین هر دوره واگذار کرده است.
👈 تا با توجه به اقتضائات زمان و مکان ، سبک زندگی متناسب با شرایط زمانه خود را پیدا کنند و بر اساس آموزه های فطری اسلام، #حیات_مومنانه را در پیش گیرند.

✳️ لذا اجتهاد پویا و اندیشه ورزی بر مبنای تعالیم دین، با شناخت درست اصول و ثابتات، در هر زمانه ای مورد نیاز جامعه دینی است.
 
❌ در حالیکه مشی اخباریگری و اکتفا به ظاهر روایات و عدم بهره برداری از عقل، باعث تحلیل رفتن تفکرات اسلامی در تفکرات جدید و روشهای نوین زندگی که در حال حاضر جذابیت مادی بالایی دارند ، خواهد شد .
📛 و نتیجه آن دور شدن از تحقق تمدن اسلامی اصیل و ضعیف شدن جامعه مسلمین خواهد بود.
✅ از مهمترین اقتضائات امروز جامعه اسلامی در عرصه سبک زندگی، طرد فرهنگ ازدواج و تشکیل خانواده در غرب و پیگیری سیاق اسلامی این مهمات است.
⬅️ لذا در ستون #تفکر_آزاد بنا داریم به لزوم تجدید نظر خانواده ها در ارتباطات میان فردی ، ازدواج فرزندان ، فرزند آوری و نحوه نگهداری و تربیت فرزندان و سایر موضوعات درون خانواده بپردازیم و راههای برون رفت از شرایط فعلی که از نگاه اسلامی به بن بست میرسد را بیابیم.
🔵 در این کنکاش ها نگاهی به داشته های سنتی اقوام ایرانی و سایر مسلمانان می اندازیم و نقاط قوت و ضعف مدلهای قدیمی را بازخوانی می کنیم و در راه احیائ مجدد سنت های کنار گذاشته شده و پرهیز از آسیب های آن خواهیم کوشید.
❇️ باشد که قدمی کوچک در آگاهی رسانی به مومنان در جلوگیری از رسوخ نگاه مادی گرایانه غرب به درون خانواده ها برداشته باشیم.
⚜️ چرا که تمدن اسلامی بر اساس خانواده های اسلامی بنا خواهد شد.

✍️ شهبازی


💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی