بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
يكشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۱، ۰۸:۳۵ ق.ظ

چالش های بانوی طلبه

آنچنان که از مطالبات مقام معظم رهبری از زنان و بخصوص بانوان طلبه برمی آید، از اولین مسائل مهمی که لازم است زنان در راستای نقش آفرینی در جهت تربیت و ایجاد و تغییر گرایش ها برای تحقق تمدن و حکومت جهانی اسلامی به آن بپردازند، تحصیل علم و تولید دانش است.

این در حالی است که بانوان طلبه به لحاظ فضای نمره محور حاکم بر حوزه های علمیه خواهران، دچار انفعال شده و از رسالت طلبگی خود صرفاً به حفظ دروس حوزه برای کسب نمرات بالا در امتحانات می پردازند، بدون اینکه علم آنان امتداد اجتماعی، تربیتی و تبلیغی داشته باشد.

⬅️ از منظر اکثر بانوان طلبه، این موضوع جدای از اینکه از حجم زیاد دروس حوزه و مدل تعامل اساتید با طلاب بانو ناشی می شود به ناکارآمد بودن و غیر کاربردی بودن دروس حوزه نیز بر می گردد. این مشکل، بانوی طلبه را دچار ابهام و سرگردانی در میان کتب حجیم و غیر قابل استفاده کرده و در نهایت مجبور به گذراندن واحد‌های درسی به صورت حفظی خواهند شد تا بتوانند نمره بالایی کسب کنند.

👈 مورد دیگری که بانوان طلبه از آن گلایه دارند این است که مطالعه این حجم از دروس که سنگین و دشوار بودن نیز مضاف بر آن است، با مسئولیت های خانوادگی یک بانوی طلبه در تعارض است. طلبه بانو علاوه بر وظایف فردی و شخصی، مسئولیت های خانوادگی اعم از همسری، مادری و غیره را دارد که گاهاً در تزاحم با پرداختن به تحصیل و بخصوص دروس سنگین حوزوی قرار می گیرد و در ادامه مانع حضور او در اجتماع می گردد.

✳️ در نهایت بانوی طلبه که با هدف تبلیغ و تربیت وارد حوزه شده بود، مجبور به گذراندن صرف واحد‌های درسی حوزه شده و پس از پایان دوره طلبگی نیز به دلیل حفظیات صرف، دچار ناکارآمدی خواهد شد و علمی که کسب کرده برای او آورده ای نخواهد داشت و حتی ممکن است به بدبینی و دلزدگی او نسبت به حوزه بینجامد.

🔶 از این رو در قسمت بعدی به بررسی دلایلی که موجب گذراندن صرف واحد‌های درسی به صورت حفظی و عدم درک دقیق و عمیق دروس در بانوان طلبه می شود، خواهیم پرداخت...

✍️ عظیمی دوست

🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.]

به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی