بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
پنجشنبه, ۲۹ آبان ۱۳۹۹، ۰۳:۴۹ ب.ظ

زنان تمدن ساز (قسمت دوم)

 از واژه هایی که امروزه در ارزش گذاری رفتارهای انسانها کاربرد زیادی دارد، اخلاق می باشد.
این واژه هر چند هم در مغرب زمین و هم در مشرق زمین مورد توجه می باشد، اما مفهوم و پشتوانه غربی آن کاملا متفاوت از مبانی اسلامی آن است.
🔶 پشتوانه اخلاق غربی امروز نهایتا به آسایش دنیوی خویشتن برمی گردد.
انگیزه رعایت حقوق دیگران و گذشت و فداکاری در تفکر غربی بازگشت آن رفتارهای اخلاقی از طرف جامعه به خویشتن است.

🔷 اما پشتوانه و مبنای اخلاق اسلامی چیزی نیست جز #کرامت_نفس_انسان.
فرد مسلمان وارسته از اسارت ظواهر، در وجود خود #گوهر ارزشمندی را می یابد که حاضر نمی شود آن را با رفتارهای پلید آلوده کند.
💎 گوهری که قدر دانسته می شود و برای پاسداشت آن فداکاری می شود، گذشت و ایثار معنا می یابد و منافع آنی قربانی منافع عالی می گردد.
❇️  آنگاه از آنجا که مسلمان خود را از پیکره اجتماع جدا نمی داند و باور دارد که "بنی آدم اعضای یک پیکرند"، زشتی و پلشتی را برای سایرین هم نمی پسندد و رشد و تعالی خود را از اجتماع جدا نمی بیند.
👈 لذا در راه حفظ ارزش های والای انسانی فداکاری می کند و گوهر انسانی را در فرد فرد جامعه و در پیکره ی اجتماع ارج می نهد.

❇️ چنین نگاهی جهان بینی هر انسان مسلمان رشید اعم از زن و مرد است.
حال در عرصه زندگی خانوادگی هم زن و مرد مسلمان ، گوهر ارزشمند انسانی خود را پاس می دارند و به خاطر احساسات و هیجانات زودگذر، اعم از سختی ها و غم ها و شادیها و ...، عزت نفس خود را از دست نمی دهند و از دریچه ذلت و ضعف به مسائل نگاه نمی کنند.
❇️ زن و مرد مسلمان #هدف از تشکیل خانواده در اسلام که رسیدن به #وحدت است را مد نظر قرار می دهند و می دانند وحدت که مقدمه #تولید_و_تربیت_نسل_پاک_توحیدی می باشد، بدون عبور از فراز و نشیبها میسر نمی شود و در شرایطی دست یافتنی است که انسان همانطور که حب نفس دارد و گوهر وجود خود را قدر می داند، همسر و فرزندان را نیز صاحب وجود الهی و نفس با کرامت انسانی بداند و 
رشد و تعالی خانواده را از تعالی نفس خود جدا نداند، بلکه تعالی شخص را در سایه تعالی جمع بجوید.

🔵 زنی که #حامل_عفت جامعه و خانواده و مسئول تولید و تربیت نسل پاک توحیدی است، با بداخلاقیها و کم کاریها ممکن است احساساتش جریحه دار شود،  ولی هدف خود را گم نمی کند.
⚪️ چنین زنی با سخت شدن شرایط و عدم همکاری کافی از طرف همسر و عدم درک متقابل ، رشد گوهر انسانی و رسالت الهی و اهداف والای خود را قربانی نمی کند و صحنه زندگی را به عرصه کینه توزی و نفرت افکنی و جنگ و گریز یا خود خوری ذلیلانه تبدیل نمی کند .
✳️ چرا که متوجه پیوندهای محکم وجود خویش به ذات لایتناهی هست و ظرفیت خود را با اتصال به سرچشمه گسترش می دهد.
لذا #عقل_الهی او را به مجاهدت و تلاش در راه کمال انسانی با "شکوفا کردن استعدادهای انسانی مشترک و استعدادهای زنانه" سوق می دهد.
⬅️  همان عقلی که کرامت و عزت نفس را نگاهبانی می کند و زخم های راه را مرهم می نهد و به زن مسلمان در راه ساختن #تمدن_اسلامی نیرو می دهد.

 

✍️ شهبازی

به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

تمدن اسلامی

زنان تمدن ساز

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی