بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
سه شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۹، ۰۵:۲۷ ب.ظ

تمدن اسلامی ( قسمت هفتم)

❇️ چنانکه می دانیم دین اسلام اصول و مبانی #زیست_توحیدی را بیان فرموده است و مصداق یابی و بار کردن متغیرات بر اصول را به مسلمین هر دوره واگذار کرده است.
👈 تا با توجه به اقتضائات زمان و مکان ، سبک زندگی متناسب با شرایط زمانه خود را پیدا کنند و بر اساس آموزه های فطری اسلام، #حیات_مومنانه را در پیش گیرند.

✳️ لذا اجتهاد پویا و اندیشه ورزی بر مبنای تعالیم دین، با شناخت درست اصول و ثابتات، در هر زمانه ای مورد نیاز جامعه دینی است.
 
❌ در حالیکه مشی اخباریگری و اکتفا به ظاهر روایات و عدم بهره برداری از عقل، باعث تحلیل رفتن تفکرات اسلامی در تفکرات جدید و روشهای نوین زندگی که در حال حاضر جذابیت مادی بالایی دارند ، خواهد شد .
📛 و نتیجه آن دور شدن از تحقق تمدن اسلامی اصیل و ضعیف شدن جامعه مسلمین خواهد بود.
✅ از مهمترین اقتضائات امروز جامعه اسلامی در عرصه سبک زندگی، طرد فرهنگ ازدواج و تشکیل خانواده در غرب و پیگیری سیاق اسلامی این مهمات است.
⬅️ لذا در ستون #تفکر_آزاد بنا داریم به لزوم تجدید نظر خانواده ها در ارتباطات میان فردی ، ازدواج فرزندان ، فرزند آوری و نحوه نگهداری و تربیت فرزندان و سایر موضوعات درون خانواده بپردازیم و راههای برون رفت از شرایط فعلی که از نگاه اسلامی به بن بست میرسد را بیابیم.
🔵 در این کنکاش ها نگاهی به داشته های سنتی اقوام ایرانی و سایر مسلمانان می اندازیم و نقاط قوت و ضعف مدلهای قدیمی را بازخوانی می کنیم و در راه احیائ مجدد سنت های کنار گذاشته شده و پرهیز از آسیب های آن خواهیم کوشید.
❇️ باشد که قدمی کوچک در آگاهی رسانی به مومنان در جلوگیری از رسوخ نگاه مادی گرایانه غرب به درون خانواده ها برداشته باشیم.
⚜️ چرا که تمدن اسلامی بر اساس خانواده های اسلامی بنا خواهد شد.

✍️ شهبازی


💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

تمدن اسلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی