بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
دوشنبه, ۶ ارديبهشت ۱۴۰۰، ۱۱:۵۰ ق.ظ

تقابل تمدن ها 2

  آنچه جوامع اسلامی را در برابر نفوذ و تهاجم آموزه های تمدن غرب آسیب پذیر می کند، جذابیت های سطحی و ظاهری و بعضا غلو آمیز لذت های مادی است که در نگاه اول درک می شوند.

❎ در صورتیکه در #مبانی_فکری اسلام مرزها و حد و حدودی برای آنها قرار داده شده است و سلامت روح و سعادت اخروی در آن لحاظ شده است.

⚠️ تقابل لذت های ظاهری و سطحی غربی با لذت های عمیق تر و اصولی اسلامی در جایی می تواند به نفع اسلام تمام شود که انسانی که با این دو نگاه مواجه می شود، از #عمق_بینش و #سلامت_در_گرایش برخوردار باشد.

⬅️ بنابراین تا زمانیکه تربیت های خانوادگی و اجتماعی ما مسلمانان به سمت اصالت رفاه و اصالت لذت های ظاهری و مادیات متمایل باشد، و به نگاه خود عمق نبخشیم و در گرایش های خود تجدید نظر نکنیم، نمی توانیم امید چندانی به غلبه بر سبک زندگی مادی گرایانه و بنای تمدن اسلامی با زیرساختهای تربیتی-اجتماعی آن داشته باشیم. 

❇️ بدیهی است که #زنان_مسلمان در این انقلاب فرهنگی و تربیتی نقش بی بدیلی خواهند داشت.

🔆🔆 جا دارد که در فرصت های طلایی نظیر #ماه_مبارک_رمضان ، برای تبیین تفاوتهای لذت های مادی اصولی و ضابطه مند با لذتهای مادی دلبخواهی و بی قید و بند و نیز شناساندن لذت های معنوی تلاش کنیم.

✍️ شهبازی

💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

تقابل تمدن ها

تمدن اسلامی

نظرات  (۱)

سایت شما عالی هستش 

امیدوارم موفق باشید

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی