بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
جمعه, ۲۸ آذر ۱۳۹۹، ۰۵:۰۴ ب.ظ

ادامه مبحث صله ارحام

 در قسمت های قبل گفتیم که برای نزدیک شدن به برخی از اهداف عمومی و خانوادگی اسلام در شرایط کنونی، زندگی در جوار خانواده و ارحام می تواند به عنوان یک راه حل مناسب مطرح باشد.
🛑 هر چند خود هم جواری هم ممکن است به بروز چالش هایی بین افراد منجر شود...
👈 بنابراین برای پیشگیری از بروز چنین مشکلاتی از همان ابتدا باید دستورالعمل ها و مرامنامه های هم جواری خانوادگی تدوین شود و در صورت بروز اختلافات جدی هم محل مراجعه مشخص باشد.
در غیر اینصورت در شرایط زندگی امروزی، بعید است افراد به راحتی تزاحم های زندگی در کنار فامیل خود را تحمل کنند.
🔵 با توجه به اهتمام اسلام به رشد و بالندگی در ویژگیهای عالی انسانی و اصل بودن #توحید در تمام شئونات زندگی، روابط فیمابین افراد مسلمان نیز باید در چارچوبهای اخلاق توحیدی برگرفته شده از قرآن و سیره معصومین تدوین شده و مورد توجه قرار گیرد.
🔶 از طرفی از آنجا که امروزه مشاورین و روانشناسان جایگاه ویژه ای در سلوک فردی و خانوادگی افراد پیدا کرده اند، باید ببینیم در تمدن اسلامی جایگاه مشاوره روانشناسی در تنظیم روابط فیمابین افراد کجاست.

⚪️🔴🔵 پیش از این بیان کردیم که فلسفه ای که تمدن غرب بر مبنای آن ساخته شده ، نسبت به جنبه های عالی و الهی وجود انسان ساکت است و ویژگیهای دنیوی و محسوس را مبنا قرار می دهد و هدف نهایی را در آزادی های دنیوی و جسمانی افراد و منفعت و لذت فرد به فرد جامعه تنظیم می کند .
آنگاه علم اخلاق و روانشناسی و سایر علوم انسانی و همچنین فنون و دانش های مرتبط با زندگی انسان، بر پایه همین فلسفه استوار می گردند و لذا
👈 نمی توانند از اهداف زیربنایی خود فراتر بروند.
❌ بنابراین علوم غربی که نسبت به روح متعالی انسان و کمال نهایی و معاد انسان ساکت هستند، ابزار کامل و کارآمدی برای رسیدن به #اهداف عالی اسلامی نمی باشند.
✅ هر چند به دلیل مبنای  مطالعاتی تجربی،  می توانند به عنوان #وسیله ای در دستان علمای اسلام شناس قرار گیرند تا با حذف قسمت های متضاد و بهره گیری از قسمت های مفید و موثر، در خدمت حل مشکلات افراد و بهبود روابط آنها قرار بگیرند.
✴️ تحولی که نیازمند هدفگیری جدی پژوهشکده های علوم دینی می باشد.

✍️ شهبازی

💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

تمدن اسلامی

صله رحم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی