بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
سه شنبه, ۱۷ فروردين ۱۴۰۰، ۰۵:۵۳ ب.ظ

الگوی سوم زن


از سنگر خانواده تا فتح عرصه سیاست 
مقام معظم رهبری در پیامی به کنگره‌ی «هفت هزار زن شهید کشور» در تاریخ ۱۳۹۱/۱۲/۱۶، زن مسلمان ایرانی را در الگویی جدید «زن» تاریخ‌ساز خواندند و با اشاره به ظهور هزاران زن با روحیه‌ی کربلایی در صحنه‌ی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، خاطرنشان کردند: اقتدار و جذَبه‌ی تازه‌ای به برکت خون این زنان مجاهد در عصر جدید، ظهور کرده است که دیر یا زود در سرنوشت و جایگاه زنان جهان، اثرگذار خواهد شد.
حضرت آقا در بخشی از پیام خود نگاه ناقص و منحرفانه ی شرق و غرب را به زن تبیین کردند:
زن در تعریف شرقی،  عنصری در حاشیه و بی نقش در تاریخ‌سازی، و در تعریف غالباً غربی، به مثابه موجودی که جنسیت او بر انسانیتش می‌چرخد و ابزاری جنسی برای مردان و در خدمت سرمایه‌داری جدید است، معرفی می‌شد. 
قلّه ی پیام رهبری معرفی الگوی سوم زن بود که در این مورد فرمودند:
شیرزنان انقلاب و دفاع مقدس نشان دادند که الگوی سوم، (زن نه شرقی، نه غربی است) به این معناکه زن مسلمان ایرانی تاریخ جدیدی را پیش چشم زنان جهان گشود و ثابت کرد که می‌توان #زن بود#عفیف بود#محجبه و#شریف بود و درعین حال در متن و مرکز بود. می‌توان سنگر خانواده را پاکیزه نگاه‌داشت و در عرصه‌ی سیاسی و اجتماعی نیز سنگرسازی‌های جدید کرد و فتوحات بزرگ به ارمغان آورد.
زنانی که اوج احساس و لطف و رحمت زنانه را با روح جهاد و شهادت و مقاومت درآمیختند و مردانه‌ترین میدان‌ها را با شجاعت و اخلاص و فداکاری خود فتح کردند.
#زن_در_تراز_انقلاب_اسلامی

✍️ ع . نوری

به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

زنان الگو

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی