بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
يكشنبه, ۲۹ فروردين ۱۴۰۰، ۱۱:۴۵ ق.ظ

تبعیت زن از شوهر

در سخنرانی ها می شنویم: زن باید تابع همسرش باشد پس چرا حضرت اسیه «س» در قران تابع همسرش نبود اما الگوی مومنان معرفی شد یا حضرت زینب کبری «س» در واقعه عاشورا به عنوان الگویی نمونه در تار یخ درخشید. خیلی وقتها تبعیت زن از شوهر باعث از دست دادن دین انسان که متاسفانه در جامعه امروز از وضعیت دختران ما بعد از ازدواج به وضوح روشن است.

پاسخ:

اطاعت از همسر محدود به موارد خاص مانند مسائل زناشویی و عدم خروج از منزل بدون اذن همسر است اما مساله ایمان به خداوند  برای هر انسانی موضوعی کاملا استقلالی است که در واقع مخالفت آسیه «س» با فرعون در همین راستا ست.
اما در مورد حضرت زینب «س» و همراهی ایشان با امام حسین «ع» در واقعه کربلا باید گفت که ایشان قبل از ازدواج با همسر خود شرط همراهی با برادر شان در سفر  را به جناب عبدالله مطرح کرده بودند و ایشان پذیرفته بودند و مخالفتی صورت نگرفته است.

اطاعت واجب از شوهر محدود به موارد خاصی است که ذکر شد اما در مواردی که امر همسر یا هر فرد دیگری مستلزم مخالفت با اوامر الهی یا انجام معاصی باشد باید مخالفت کرد چرا که مسأله کفر و ایمان و اطاعت از اوامر الهی مقدم بر هر امری و کاملا استقلالی است.
 

 

لینک کوتاه: https://b2n.ir/j94009

  • سارا طالبی

تبعیت زن از شوهر

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی