بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
يكشنبه, ۶ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۱۱ ب.ظ

تمدن اسلامی (قسمت سوم)

از آنجا که در تمدن اسلامی مهم ترین هدف و آرمان جامعه همان هدف دستگاه آفرینش از خلقت انسان یعنی توحید است، لذا کارکرد اجزائ سازنده این تمدن هم باید در راستای توحید باشد.
⬅️ در نتیجه خانواده به عنوان اولین و بزرگترین واحد سازنده اجتماع باید نقش کلیدی را در تربیت انسانهای موحد ایفا کند.
هر چند که خانواده تا حدود زیادی اجتماعی طبیعی و غریزی به شمار می رود، ولی رسیدن به وحدت و تحقق  تربیت نسل توحیدی در آن نیازمند فراهم کردن زمینه های لازم می باشد.
🌸🌸زن و مردی می توانند در کنار یکدیگر #آرامش پیدا کنند و به #وحدت برسند که از #رشد یافتگی کافی برای تشکیل #خانواده برخوردار باشند.

❌ برخلاف آنچه امروزه به یک تصور عمومی تبدیل شده است، این رشد یافتگی لزوما با افزایش سن و رشد جسمانی میسر نخواهد شد.
بلکه تا حدود زیادی وابسته به روش تربیتی خانواده در سالهای اول زندگی فرزندان است.
کودکانی که در خانواده یکدل و در فضایی ایمن پرورش پیدا کنند و از طرفی از همان دوران نوپایی از نازپرورده بار آمدن آنها جلوگیری بشود، خون آنها از خون دیگران رنگین تر نباشد و با مفهوم #مسئولیت_پذیری در خانواده و جامعه آشنا بشوند، انشالله قابلیت ایفای نقش در خانواده و جامعه توحیدی را خواهند داشت.

📛 متاسفانه مشاهده میشود بسیاری از جوانان امروز به علت تاکید زیاد بر تمرکز روی تحصیل و عدم حضور در فعالیتهای دسته جمعی و مسئولیتهای جدی در خانواده و جامعه،  از رشد یافتگی کافی برای تشکیل خانواده برخوردار نیستند.
🔕 و این زنگ خطر با ورود نسلهای بعدی که نازپرورده تر و راحت طلب تر هستند و در خانواده های کم فرزند رشد کرده و همواره کانون توجه بوده اند و به اکثر خواسته های خود رسیده اند، جدی تر خواهد شد...
 ❇️ در حالی که پدر و مادر وظیفه دارند فرزندان خود را طوری به #رشد_همه_جانبه برسانند که در  کوتاهترین فاصله ممکن ازبلوغ جسمانی ،  رشد  عقلی و  مدیریتی و  مهارت های لازم برای تشکیل خانواده را پیدا کنند.

✅ حصول چنین نتیجه ای با مصرف کننده بار آوردن فرزند و عدم محول کردن مسئولیت های جدی به وی ، با "نه" نگفتن به فرزند و تحمیل نکردن سختی به جسم و روحش ، با پرورش یک بعدی و کاریکاتوری فرزند و عدم توجه متعادل به جنبه های انسانی مختلف وی، با انتخاب سیستم #تک_فرزندی  اختیاری در تضاد و تنافر کامل است و بدون شک خیانتی نابخشودنی به نسل آینده محسوب میشود که تاریخ مسببین آن را نخواهد بخشید.

✍️ شهبازی


💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی