بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
پنجشنبه, ۱ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۱۶ ب.ظ

تمدن اسلامی ( قسمت ششم)

در نگاه تمدن ساز اسلام ، هر فرد با توجه به استعدادهای طبیعی که دستگاه آفرینش در اختیار او گذاشته است، نقش می پذیرد و به سمت هدف آفرینش حرکت می کند.
👈 لذا در تصمیم گیری برای نقش پذیری افراد ، چنانچه هدف گذاریها به صورت هماهنگ با هدف گذاری دستگاه آفرینش انجام شود و در مسیر این اهداف هماهنگ ، تلاش کافی صورت گیرد، کمال مطلوب و رضایت حاصل خواهد شد.
💎💎 بر اساس آنچه گفته شد، برای هر یک از مرد و زن با توجه به استعدادهای طبیعی متفاوت، اعم از جسمی و روانی ، اهداف میانی متفاوتی در نقش ویژه خود ترسیم شده است.
🔴 تمدن اسلامی بر خلاف تمدن های مادی ، تمام هم و غم خود را بر پیشرفت اقتصادی و مادی به هر طریق ممکن قرار نمی دهد.
⚪️ هر چند اقتصاد حلال وسیله ای برای پیشبرد اهداف عالی اجتماع اسلامی است.


🔵 در نگاه تمدنی اسلام ، هدف اصلی در حرکت جامعه #فرهنگ_توحیدی و #تعاون_مومنانه و #عدالت_زیر_پرچم_توحید می باشد که فرد فرد جامعه باید برای این منظور تحت #تربیت_اسلامی قرار گیرند.
👈 لذا همانگونه که مردان مسلمان برای به گردش درآوردن چرخهای اقتصاد جامعه تلاش می کنند، هدف والای #تولید_و_تربیت_نسل_پاک نیز بر عهده زنان گذاشته شده است و بین حرکت زنان مومن و مردان مومن #تعاون و #همیاری قرار داده شده است.
❌ بنابراین اگر کار اقتصادی و تولیدی و کارهای منزل بر زن واجب نشده است، این هرگز به معنای قبول معطل بودن و تن پروری و پرداختن به لهو توسط قشر قابل توجهی از جامعه نیست.
بلکه اسلام نخواسته است که با بسته شدن دست و پای زنان در کارهای اجرایی روزمره، آنان از وظیفه اصلی خود که تربیت نسل پویای توحیدی است باز مانند.
⛔️ زن مسلمان تمدن ساز هرگز افق دید خود را در سطح تامین مادی و رفاه روزمره و محبت دیدن و درک شدن از طرف همسر خود نگه نمی دارد.
⛔️ زن مسلمان تمدن ساز حضور خود در عرصه زندگی خانوادگی را به باب میل بودن رفتار و درآمد همسر منوط نمی کند که اگر چنانچه روزی نحوه گذران زندگی بر وفق مراد او نبود ، به راحتی عرضه زندگی خانوادگی را ترک کند. چنانکه امروز در جوامع مادی متداول و مرسوم است.
🔵 زن مسلمان تمدن ساز در تصمیم گیریهایش هدف عالی تولید و تربیت نسل پاک را با توکل به نیروی لایزال الهی مدنظر قرار می دهد و تصمیمات خود را با توجه به نزدیک یا دور شدن از این هدف اتخاذ می کند. 
✅ چرا که می داند آنچه در تربیت نسل ها تاثیر دارد بیش از هر چیز وابسته به عملکرد خود اوست.
✳️ زنان مسلمان از دیر باز، حتی در شرایط عدم همراهی و همیاری همسر، نگاه خود را به استحکام و توسعه خانواده معطوف می کرده اند و برای پیشرفت تربیتی، جمعیتی و اقتصادی خانواده و بخصوص فراهم کردن مقدمات ازدواج به موقع فرزندان  برنامه ریزی می کرده اند. 
راهی که لازم است نسل امروز هم با عقلانیت و اگاهی بیشتری دنبال کنند.
❇️ زنان مسلمان حتی اگر ناخواسته و به هر دلیلی موفق به تولید نسل نشوند، در تربیت توحیدی فرزندان اجتماع کوشش خواهند کرد و روح تعاون مومنانه را در کالبد اجتماع خواهند دمید.

🔵⚪️🔵 زنان مسلمان مجاهدانه افق دید خود را به تشکیل تمدن اسلامی زمینه ساز ظهور معطوف می کنند و #جهاد خود را در ساختن پایه های فکری و تربیتی آن قرار می دهند.
خانه های دلشان آباد


✍️ شهبازی


💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

تمدن اسلامی

زن مسلمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی