بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
جمعه, ۱۸ مهر ۱۳۹۹، ۰۳:۴۰ ب.ظ

تمدن اسلامی (قسمت چهارم)

 برای شکل گیری هر تمدن ابتدا لازم است پایه های فکری آن تمدن و به عبارتی فلسفه تمدن تبیین و سپس ترویج شود و بتواند مورد پذیرش اقشار تاثیر گذار جامعه قرار گیرد.
✳️ با توجه به اینکه در بنا کردن تمدن اسلامی #خانواده و نحوه شکل گیری و عملکرد آن از اهمیت ویژه برخوردار است، لذا عموم جامعه و نوع رفتار آنان در قبال تشکیل خانواده در بنای این تمدن موثر هستند.
تشکیل #به_موقع این واحد و رسیدن به کارکردهای ویژه آن نیازمند #آموزش و #برنامه_ریزی مستمر و بلند مدت می باشد.
❇️ به طوریکه #هدف_گیری زن و مرد از همان آغاز امر باید تولید و تربیت نسل پاک باشد.
👈 لذا برنامه ریزی برای بنیان گذاری پایه های ایمان و سلامت معنوی فرد نمی تواند از برنامه ریزی برای ازدواج بهنگام و مناسب و موفق فرزند جدا باشد.
👈 اگر قرار است فاصله بین بلوغ جسمانی و رشد #مدیریتی و #عقلی و #مهارتی فرزندان به حداقل برسد، باید تربیت و برنامه ریزی ازدواج فرزند از همان روزهای اول تولد شروع شود.
چنانکه نسلهای گذشته ما از همان ابتدای تولد به فکر جهیزیه دختر و مسکن و اشتغال پسران خود بودند.
لذا حتی برنامه ریزی برای توانایی فرزندان در تولید نسل نیز تا حدود زیادی بر عهده پدر و مادر است .
چرا که اگر قرآن مجید دیگران را با فرمان " انکحوا الایامی" در جوانی فرزندان با واسطه گری و تسهیل و کمک های جانبی به یاری می طلبد، این فرمان از اوان کودکی متوجه پدر و مادر است.
❇️ اگر قرار است فرزندان به موقع وارد زندگی شوند و تولید نسل را به تاخیر نیندازند، اینها نیازمند حمایت پدر و مادر زوجین است و یکی از انواع حمایتها هم حمایت مالی است.
🔵 هر چند فرزندان باید قادر به کار و تامین نیازهای خود باشند ولی بنیه مالی خانوادگی میتواند به پیشبرد اهداف اسلامی کمک کند.

✅ لذا به نظر میرسد هزینه هایی که امروزه خانواده ها صرف هزینه های مصرفی غیر ضروری و تجملاتی فرزندان می کنند، بخش قابل توجهی از جهیزیه ها و سیسمونی و ... می تواند به صورت سرمایه مولد صرف ازدواج زودهنگام و کمک به تولید نسل در ابتدای جوانی شود.
🔴 هزینه های گزاف تحصیل و خرید گوشی و البسه گرانقیمت و بسیاری خرج های دیگر و سپردن بار اشتغال پسر به دولت و موکول کردن درآمدزایی به پایان تحصیلات دانشگاهی و نان خوردن از مدرک تحصیلی میتواند خرج مهارت آموزی و رشد یافتگی و آشنایی با حرفه اشتغال زا برای پسران نوجوان ما بشود.

🔵 بسیاری از هزینه های غیر ضروری خانواده ها میتواند سرمایه ای بشود برای تامین مسکن مناسب در اطراف محل سکونت پدر و مادر و فراهم کردن زمینه های حمایتهای طرفینی والدین و فرزندان از یکدیگر.
مشروط بر اینکه رشد یافتگی کافی برای صبور بودن در برابر اشتباهات جوانان را در خود ایجاد کنیم.

✍️ شهبازی

 

💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

تمدن اسلامی

خانواده

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی