بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
يكشنبه, ۱۷ اسفند ۱۳۹۹، ۰۵:۳۷ ب.ظ

تمدن توحیدی عدالت محور

گفتیم که نحوه حضور زن در جامعه باید به گونه ای باشد که با استعدادهای ذاتی زن و نقش ویژه او در خانواده و جامعه در تعارض و تضاد نباشد.
👈 و یکی از جنبه های تحقق #عدالت_اجتماعی را در این شناختیم که زنان در جامعه در جایگاههایی قرار گیرند که با استعدادهای فطری و کارکردهای اصلی آنان همخوانی داشته باشد.
❓❔ حال می خواهیم ببینیم که در پذیرش نقش های اجتماعی حضور زنان در چه عرصه هایی ضروری است و در کدام موقعیت ها تا حدودی مورد نیازاجتماع است؟
✳️ بدون شک لزوم حضور زنان توانمند در عرصه های مدیریتی و تصمیم گیری کلان مرتبط با حوزه زنان و خانواده امری انکار ناپذیر است.
✳️ همچنین در کرسیهای تدریس دانشگاهها در رشته های مرتبط با بانوان و کلاس های دخترانه ، در عرصه پزشکی و پرستاری و کادر بهداشت و درمان مربوط به زنان و مشاوره و مدد کاری ، در تعلیم و تربیت، آموزش و پرورش و حوزه های علمیه خواهران از سطح مدیریتی تا تدریس و کارمندی، باشگاهها و مربیگری تیم های ورزشی بانوان و امور مرتبط با فرهنگ و هنر و حجاب و عفاف و امور فرهنگی مساجد و کانونهای فرهنگی و بسیج و امثال اینها نیاز به حضور زنان با استعداد، توانمند و متخصص داریم.
⚠️ با این توضیح که مدیریت باید به گونه ای باشد که تعداد مورد نیاز برای جذب در مراکز آموزشی را برآورد کند و در هر رشته متناسب با نیاز آن رشته و کمی بیشتر به تربیت متخصص بپردازد
📛 و نه بی حساب و کتاب و نتیجه بشود خیل زنان مدرک بدست جویای کار که عموما هم الزامی برای تامین معاش خود و خانواده ندارند و برای تصاحب موقعیت های شغلی وارد رقابت با مردانی میشوند که طبق نگاه اسلام موظف به تامین معاش خود و خانواده هستند.

❌بدون شک این مدل تربیت نیروی کار با آنچه نظر اسلام برای ساخت تمدن توحیدی عدالت محور است، تفاوت آشکاری دارد.

 

تمدن اسلامی

✍️ شهبازی

💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

تمدن اسلامی

تمدن توحیدی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی