بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
پنجشنبه, ۲۱ مرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۳۱ ب.ظ

حجاب استایلر

محجّبه‌های متبرّج یا #حجاب_استایلرها؛ 
🔥 دمیدن بر آتش چشم‌چرانی، قلب‌های مریض و زنای ذهنی!!
 
⭕️ پدیده زنان محجبه بدپوشش که به وسیله آرایش کردن، و یا سوءاستفاده از ملزومات حجاب همچون ساق دست، گیره روسری، سربندهای تزئین شده و… در فضای مجازی و حقیقی مشغول جلوه‌گری هستند، پدیده‌ای بسیار تأسف برانگیز است که با مفسده‌هایی زیادی ریشه در #اسلام_آمریکایی افراد و #لسه_فر (هرچه می‌خواهی، انجام بده) دارد | #ارسالی_جنبشی_ها

🔻 در این مطلب دو آسیب مهمی که از ناحیه #محجبه_های_متبرج به جامعه و فرهنگ کشور وارد می‌شود، مورد بررسی قرار گرفته است:

⚠️ #حیازدایی به سبک چادری‌های متبرّج!

⭕️ #تبرج از ریشه بَرَجَ در لغت به معنای «قصر» و «برجسته‌سازی» است و در اصطلاح به یکی از خصلت‌های زنان در زمان جاهلیت اشاره دارد که در آن زنان با برجسته‌سازی زیبایی‌های جنسی و غیرجنسی خود برای مردان (غیر از همسر) زمینه تحریک و نگاه شهوت آلود آن‌ها را فراهم می‌کردند.

📌 از آن‌جا که #فلسفه_حجاب برای زنان مسلمان ایجاد زمینه حضور اجتماعی و امکان فعالیت سالم علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و… آن‌ها در جامعه است، هرگونه پوششی که جاذبه‌های ایشان را عیان کند و بر وجه «انسانیت» شان غلبه دهد، برهم زننده تعادل و سلامت اجتماع خواهد شد.

🔻 یکی از آسیب‌های وجود صفحه‌های اینستاگرامی که در آن‌ها بانویی محجبه ولی بدپوشش و متبرج به #خودنمائی و فخرفروشی زندگی لوکس خود مشغول است، #حیازدایی_از_جامعه است. قطعا با کم شدن حیا و ترویج جلوه‌گری اولین و مهم‌ترین آسیب، متوجه #بنیان_خانواده می‌شود.

📍البته شاید بتوان ادعا کرد عدم برخورد با این رفتارها و مشروع جلوه دادن آن، عامل مهم‌تری در گسترش آسیب آن به خانواده و جامعه محسوب می‌شود. زیرا با مشروعیت بخشی به این رفتار و گسترش آن، #فرهنگ_عفاف_و_حیا در بخشی از معتقدان به حجاب کمرنگ می‌شود یا مفهوم عفاف، با یک تلقّی غلط و ناقص به نسل آینده منتقل می‌شود! 

⚠️🚨 محجبه‌های متبرج، نسخه‌ی عربستانی و ترکیه‌ایِ حجاب

🔻 یکی دیگر از آسیب‌های منتج از رفتار محجبه‌های متبرج در فضای مجازی عمیق‌تر شدن شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی است. این رفتارها که مروّج زندگی‌های اشرافی، فخرفروشی، مصرف‌گرایی و برند بازی است، موجب سرخوردگی و احساس ناکامی در بخشی از زنان جوان و به ویژه #دختران_نوجوان اقشار ضعیف می‌شود.

🔻 حتی این حس محرومیت از «خوش‌تیپ» بودن به دلیل عدم توانایی خانواده در تهیه البسه و وسایل تبلیغ شده صفحات اینستاگرامی، ممکن است در زندگی دختران اقشار متوسط هم بحران ایجاد کند و البته وجود این حس محرومیت و داشتن فاصله طبقاتی با #شاخ_های_محجبه_متبرج در اینستاگرام قطعا در طول زمان باعث آسیب‌های فرهنگی بسیار جدی می‌شود.

🔻 پدیده‌ی محجبه‌های متبرج که یک فرهنگ وارداتی غلط و کپی از #اسلام_آمریکایی مدل ترکیه و عربستان سعودی است، در پوششِ جذب دختران و زنان به حجاب، تبرّج و بی‌حیایی و بی‌غیرتی را دنبال می‌کند و مدلی است که فمینیست‌ها از آن حمایت می‌کنند! به قلب مریض چشم‌چران‌ها دامن می‌زنند و بر آتش #گناه_زنای_ذهنی در جامعه می‌دمند!

📌 در آخر باید توجه کرد که ساده انگاری تبعات فعالیت محجبه‌های متبرّج در اینستاگرام و عدم موضع‌گیری علیه رفتارهای غیرشرعی و ضدفرهنگی آن‌ها، هم از سوی اصحاب رسانه و هم از سوی متولیان فضای مجازی موجب ادامه شیوه غلط آن‌ها می‌شود.

📛 اتفاق نامبارکی که مسؤولین و اصحاب رسانه می‌توانند با اقدام مؤثر از پیامدهای آن یعنی #حیازدایی از بخشی زنان و دختران جوان و نوجوان مذهبی جامعه و همچنین عمیق‌تر شدن شکاف اجتماعی و فاصله طبقاتی بکاهند.

✍️ نگارش انوشه میر مرعشی با اندکی دخل و تصرف

#تبرج_مقوم_بی_حیایی
#بی_غیرتی_عامل_تبرج
#بی_غیرتی_ریشه_بی_حجابی

@afifane
   

  • سارا طالبی

تبرج

حجاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی