بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
شنبه, ۷ فروردين ۱۴۰۰، ۰۶:۱۳ ب.ظ

حفظ حالات و روحیات روزهای اوّل زندگی

نقل شده یک جوان طلبه در سال اوّل طلبگی خود به محضر یکی از بزرگان و اولیاء خدا می‌رسد و از ایشان برای موفّقیت در سیر و سلوک و تهذیب نفس طلب دستورالعمل ویژه می‌کند. استاد به این مضمون می‌گوید: "مهمترین دستورالعمل بنده این است که فقط حال و هوای ابتدای طلبگی را تا آخر، حفظ کنید!" یعنی همان نگاه و احساسی که به طلبگی دارید مثل سربازی امام زمان علیه‌السلام، تلاش برای ترک گناه، انجام واجبات و مستحبّاتی چون نماز شب و ... را حفظ کنید.
💠 در زندگی مشترک هم، حفظ حالات و روحیات روزهای اوّل زندگی خیلی مهم است. حفظ رفتارهایی از جنس احترام به یکدیگر، عشق‌ورزی، مهربانی، گذشت، زبان تشکّر، زبان عذرخواهی، تواضع در برابر یکدیگر، گفتگوهای صمیمی و دهها رفتار #زیبای دیگر.
💠 یقیناً سبک زندگی‌ امروز بسیاری از همسران، حال و هوای روزهای اوّل زندگی را ندارد امّا می‌توان با یک #ابتکار زیبا گاه با همسرمان قرار بگذاریم هفته‌ای یک روز یا چند ساعت خودمان را در روزهای اوّل زندگی فرض کنیم و در این چند ساعت همان رفتارهای تازه داماد و تازه عروس را از خود نشان دهیم.
💠 تکرار رفتارهای روزهای اوّل زندگی تمرین خوبی برای مبارزه با هوای نفس، ایجاد رابطه بهتر ،متنوّع و لذّت بخش با همسر هست و می‌تواند به شما امیدی تازه از جنس خاطرات زیبای گذشته هدیه دهد. 

 

✍️ ع. نوری

به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

امام خمینی

همسرانه

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی