بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
چهارشنبه, ۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۷ ب.ظ

خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها (قسمت دهم)

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها؛

 بخش ششم

🌀 معرفی حضرت از خود ، پدر و همسرشان 

✅ حضرت برای جلب توجه مردم نسبت به مسائل مهمی که می خواهند مطرح کنند  خود را معرفی می کند که:

 «ای مردم بدانید من فاطمه ام و پدرم محمد (صل الله علیه و آله و سلم) است و هیچگـاه در گفتـارم اشـتباه نـدارم و کارهایی که انجام می دهم بر خلاف حقّ نیست. اگر مراجعه کنید به نسب پیغمبر اکرم(صل الله علیه و آله و سلم) و او را بشناسید می فهمید کـه او پـدر مـن است نه پدر زنهای شما و او برادر پسرعموی من اسـت نـه بـرادر مـردان شـما (عقد اخوت). و چه سعادتمند است کسی که به او نسبت داده شـود.

✅ حضرت در ادامه به آغاز رسالت پیغمبر اکرم (صل الله علیه و آله و سلم) اشاره می فرمایند و خدماتی که ایشان به امت کردند و از وضعیت اسفبار جاهلیت که دچار ضعف معنوی، ضعف اجتماعی، ضعف مادی و ضعف روحی بودند، آنها را به فضای ایمان وارد کرد.

✅ نقش علی(سلام الله علیه) در مبارزه با فتنه ها 

«پیامبر هرگاه شاخ شیطان ظاهر می شد یا هرگاه دهان بازکننده ای از مشرکین دهان باز می‌کرد و می خواستند علیه مسلمین فتنه به راه اندازند، برادرش را در دهان حوادث می انداخت.» 

❇️ می فرمایند که پدرم گره‌هایی مثل ابوسـفیانها، عمـربن عبـدودهاو… را توسط علی(سلام الله علیه) باز کرد و از سر راه برداشت و الا شما که همواره خود را از حوادث دور نگاه می داشتید، فقط علی(سلام الله علیه) بود که به میدانهای سخت می رفت و تاریخ گواه بر ایـن مطلب است. 

ادامه دارد ...

  • سارا طالبی

خطبه حضرت زهرا (س)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی