بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها؛ 

بخش هشتم

🌀 اعتراض به غصب خلافت

✅ حضرت در این بخش از سخنان خود که محور اصلی بیانات ایشان است به نفاق مردم بعد از رحلت پیامبر اکرم (ص) پرداختند و آن را چنین توصیف کردند:

❇️ دشمنی - نفاق- در شما ظاهر شد

❇️ لباس دین بین شما کهنه شد

❇️ در نتیجه آن گمراهان که ساکت بودند زبان درآوردند و ناطق شدند

❇️ افراد فرومایه گمنام در صحنه ظاهر شدند

❇️ یک نوع افراد بی باک از گروه باطل به صدا در آمده اند (یعنی همان کفاّر و مشرکینی که در زمان حیات پیغمبر(صل الله علیه و آله و سلم) ساکت شده بودند و تا پیامبر «ص» زنده بـود جـرأت حـرف زدن نداشتند حالا به سخن درآمده‌اند)
همین‌ها در جمع شما مشغول تحرک اند و دمشان را مـی جنباننـد .

❇️ شیطان هم سرش را از مخفی گاه بیرون کشید و شما را صـدا زد . پس شما را دید که دعوت او را اجابت می‌کنید. و آن گاه شیطان از شما خواست برخیزید پس دریافـت کـرد کـه شـما آدمهـای سـبکی هستید. و شیطان شما را تحریک کرد پس دید شما غضبناک شدید. شیطان تـا پیغمبر (ص) زنده بود سرش زیر لاک بود اما همین که پیغمبر وفـات کـرد سـرش را از لاک درآورد وآن مردم را بسوی خود دعوت کرد. 

«پس شما مشغول داغ کردن غیر شترهای خودتان شـدید و در محلی برای آب خوردن و در محلی برای آب خوردن وارد شدید که جای آب خوردن شما نبود (اشاره به جریان سقیفه)»

«این در حالی بود که هنوز عهد و پیمان شما به پیغمبر (ص) نزدیک است و جراحتی که از ناحیه وفات پدرم وارد شد هنوز التیام نیافته است و هنوز رسول خدا دفن نشده بود»

ادامه دارد ...

  • سارا طالبی

خطبه حضرت زهرا (س)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی