بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
جمعه, ۱۰ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹ ق.ظ

خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها(قسمت هجدهم)

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها؛ بخش شانزدهم

🌀 اعتراض به سکوت دیگران (روی سخن با انصار)

✅ حضرت در این هنگام نگاهشان را به گروه انصار انداختند و آنها را جداگانه مورد خطاب قرار دادند که:

« ای جماعت جـوانمردان و ای بـازوان دیـن و شـریعت و شمایی که از اسلام محافظت می‌کردید؛ پس چه شده که در شما نسبت به حقّ خودم سستی می‌بینم!»

✅ حضرت با کنایه به ایشان می فرماید شما دست روی دست گذاشتید، تماشاگر شدید و به تعبیری عملاً آنچه واقع شد را پذیرفتید، از طرفی شما که سوابقتان خوب بـود و در گسترش اسلام نقش داشتید، پس از دو حال خارج نیسـت یـا از آن مسـیری کـه در آن حرکت می‌کردید بکلّی منحرف شده اید و صد و هشتاد درجه تغییر مسیر داده ایـد و دیگـر حمایـت و حفاظت از حق نمـی‌کنید یا ایـنکه نیرویتـان را از دست داده‌اید، یعنی مشی شما هنوز عوض نشده اما قـدرت و توانایی دفاع از حق را از دست داده اید.

✅ در ادامه اما حضرت قدرت ایشان را به رخشان می کشد و آنها را دعوت به قیام می‌کند. در حقیقت حضـرت زهـرا(س) بـرای اینکـه برخی نگویند اگر حق بود چرا دختر پیغمبر (ص) ساکت نشسته است این چنین وارد صحنه شـده و ضمن تبیین حق، انصار را به قیام علیه ظلم و حمایت از حق دعوت می‌کند و این حرکت حضرت تا قیامت در تاریخ بشریت ثبت می شود. 

✅ مجددا حضرت خطاب به جمع خیانت ایشان را بعد از رحلت پیامبر (ص) یادآور می شوند و حتی هنگام مرگ ایشان هم حرمتش را پاس نداشتید (ماجرای درخواست پیامبر  (ص) برای نوشتن وصیت نامه در لحظات آخر عمرشان که با بی ادبی رد شد).

ادامه دارد ...

  • سارا طالبی

خطبه حضرت زهرا (س)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی