بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
پنجشنبه, ۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶ ق.ظ

خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها (قسمت هفدهم)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 بخش چهاردهم

🌀 هشدار به عذاب الهی و واگذاری به داوری خداوند 

✅ در نهایت حضرت (سلام الله علیها) ابی بکر را به خدا واگذار می کند و وی را حواله به داوری خداوند و پیامبر اکرم (ص) در روز قیامت می کند:

« خداوند داور خوبی است و پیغمبر (ص) هم رهبر خوب ما در قیامت است و قیامت هم خوب وعده گاهی است. و هنگام قیامت است که زیان کارها وضعشان آشـکار مـی شـود و دیگر در آن روز اظهار پشیمانی سودی  بـرای شـما نـدارد.»

✅ و البته به آیاتی استناد می کند که گویا نسبت به اعتقاد اینها به قیامت هم تردید دارد:

« برای هر خبری وعده گاهی است و بزودی می فهمید بر چه کسـی عـذاب خوارکننـده نازل می شود.»

✅ ایشان از آیات سوره انعام و هود استفاده کرده‌اند و آیات سوره هود اشاره دارد به قوم نـوح کـه در طوفـان عـذاب الهـی غـرق شـدند و دچـار عذاب دنیوی هم شدند. برخی از مفسرین می گویند چه بسا منظور حضرت(س) ایـن باشـدکه بدانید حتی از نظر دنیوی هم عزتّ شـما از بـین خواهـد رفـت و همـین طـور در قیامـت عذاب خواهید دید. در این عبارت خطاب حضرت به جمع است بر خـلاف جمـلات قبلـی که به شخص ابن ابی قحافه بود در اینجا همه را مورد خطاب قرار داده مـی فرمایـد بـزودی خواهید فهمید چه کسی عذاب خوارکننده خواهد دید. و این اشاره بـه ذلّتـی اسـت کـه درطول تاریخ بر مسلمین آمد. این ذلّت که امروز بیش از یک میلیارد مسلمان دنیا توسری خور هستند نتیجه همان اعمال شیطانی است که مسیر اسلام را منحرف کردنـد . 

ادامه دارد ...
به #بانوی_آب 💧 بپیوندید

https://eitaa.com/joinchat/1242038283C5320

  • سارا طالبی

خطبه حضرت زهرا (س)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی