بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
يكشنبه, ۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۵۵ ب.ظ

خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها(قسمت چهاردهم)

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها؛ 

بخش دهم

🌀 عجله در غصب خلافت

✅ حضرت (س) نقشه غاصبین خلافت را از قبل طراحی شده می داند و دلیل آن را عجله ایشان برای پیاده کردن برنامه خود می دانند، لذا می فرمایند:

« شما صبر نکردید مگر به اندازه ای که این مرکب خلافت ساکت و آرام شود. و به مقداری که شتر آرام گیرد و افسار آن در اختیار شما قـرار گیـرد»

✅ حضرت(س) فتنه زمان خلافت را به شتر تشبیه کردند یعنـی شما با عجله و بدون اطلاع اهل بیت و گروه کثیری از مهاجرین و انصار در سـقیفه تشـکیل جلسه دادید و خلیفه تراشی کردید.

✅ سپس به دامنه وسیع فتنه ای که ایجاد کردند اشاره می فرماید که شما آتشی که ایجاد کردید فقط به غصب خلافت ختم نشد بلکـه آتش ظلم اوّلیه را گسترش دادید و فدک را غصب کردید و بعد به خانـه اهـل بیـت پیغمبر (ص)ریختید و به بیت آن حضرت(ص) تعرض کردید.

🌀 پاسخ به ندای شیطان و پیامدهای ان

ایشان عمل غاصبین را پیروی از شیطان می دانند که به خاطر منفعت طلبی و ریاست طلبی بود.  که پیامدهای ناگواری برای اسلام و مسلمین داشت:

❇️ انوار دین خدا را که روشن بود خاموش کردند؛

❇️ سنن پیامبر برگزیده خدا را خاموش کردند

❇️ به تدریج منفعت خلافت را آشامیدند (یعنی آنان در ظـاهر عنـوان کردند کـه می‌خواهند مسئله خلافت عقب نیفتد و به اسلام لطمه نخورد و فتنه نشود ّاما در باطن می‌خواستند خلافت را تا همیشـه تـاریخ از اهـل بیـت دور کنند)

✅ حضرت ضمن آگاهی از برنامه های آنان در نهایت می فرمایند: ما اهل بیت چاره ای جز صبر برای حفظ و بقای اسلام نداریم.

ادامه دارد ...

به #بانوی_آب 💧 بپیوندید

  • سارا طالبی

خطبه حضرت زهرا (س)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی