بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
پنجشنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۰۲:۵۳ ب.ظ

خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها (قسمت 24)

بسم الله الرحمن الرحیم

خطبه حضرت زهرا سلام الله علیها؛ 

بخش بیست و دوم

🌀 ادعای اجماع مسلمین در غصب فدک 

✅ ابوبکر  در ادامه می گوید:

«ما این فدک را که از شما گرفتیم  تا مسلمین را مجهز کنیم تا با کفاّر جهاد کنند و متجاوزین را سر جای خود بنشـانند . و مـن این کار را هم سر خود که نکردم بلکه به اجماع مسلمین عمل کردم»

✅ در این جملات هم  حرف های نامربوطی وجود دارد:

❇️ این هم عوامفریبی دیگر، چون به قصد فریب مردم ادعا می کند که فدک را پشتوانه جهاد اسلامی قرار دادیم.
و اینکه تجاوز به فدک به اجماع مسلمین انجام شده است.
 اولا این جواب حضرت نیست چون ایشان سوال کرده بود استناد قرآنی عمل تو برای این ظلم چیست؟ و بدیهی است که استدلال قرآن را نمی توان با اجماع مسلمین خدشه دار کرد. و در تاریخ هیچ اشاره ای نشده که برای غصب فدک جلسه ای برگزار شده و اجماعی از مسلمین صورت گرفته مگر ایـنکه منظور از اجماع همان اجماع از نوع  سقیفه باشد. در سقیفه هم پنج نفـر نشسـتند و رأی به او دادند، بعد هم شمشیر کشیدند و از مردم و اصحاب خواسـتند کـه بیعـت کنیـد وگرنه گردنتان را می زنـیم . البته برای غصب فدک حتی همین پـنج نفـر هـم رأی ندادنـد بلکه فقط ابوبکر بوده و یکی دو نفر از همکارانش.

✅ در ادامه باز برای تحت تاثیر قراردادن جمع میگوید:

« این موجودی من است و هر چه دارم پیشکش شما  من مالم را از شـما دریغ نمی‌کنم و برای غیر شما ذخیره نمی کنم. و تو سرور امت پدرت و درخت پاک فرزندانت می باشـی،کسـی منکـر فضـیلت شـما  واصل و فرع شما نیست و من مخالفتی با پدر شما نکرده ام.

 بخش بیست و سوم

🌀 پاسخ  حضرت زهرا  (سلام الله علیها)

✅ حضرت در جواب ابوبکر با ذکر سبحان الله تعجب خود را از حرف های ابوبکر نشان می دهد و در ادامه می فرماید:

« هیچ گاه پدر من از کتاب خـدا اعـراض نکـرد و بـا احکـام قرآن مخالفـت نکرد. بلکه همواره از احکام قرآن تبعیت می‌کرد و دنباله رو سـوره هـای قرآنـی بـود. (یعنـی از همان آیه ها که برای تو خواندم هم پیروی کـرد) آیـا شـما همگـی مجتمـع شـده ایـد بـرای خیانت؟ بعد هم برای خیانتتان دروغ و بهتان به پدر من نسـبت مـی دهیـد؟» 

✅ حضـرت(س) در این عبارت  می فرماید که پدر من همواره تابع و مطیع همه قرآن بود ّامـا شما اجمـاع کردید علیه قرآن و بعد هم با جعل حدیث و دروغگویی پدر مرا به مخالفت به قرآن مـتهم کردید.

🌀 افشای سوابق خیانت غاصبان 

حضرت وقتی این همه خباثت و عوام‌فریبی را ملاحظه کردند و اینکه اینها برای به کرسی نشاندن عمل خیانکارانه شان متوسل به دروغ های جدید و خیانت‌های دیگری شده‌اند اقدام به افشای خیانت ایشان حتی در زمان حیات پیامبر کردند و فرمودند:

« این عمل خیانتی که شما بعد از وفات پیغمبر(ص) کردید نظیر همان غائله‌هایی اسـت که در زمان حیات آن حضرت انجام دادید.»

✅ این جمله حضرت(س) روشـن مـی‌کنـد کـه این کارها تازگی ندارد و این گروه قبلاً هم غائله می‌کردنـد. می فرماید شما قبلاً هم توطئه می‌کردید یعنی شما سابقه دار هستید و من شما را از قبل می شناسم.

✅ در اخبار مستند وجود دارد که اینها  توطئه های بسیاری علیه پیغمبر(ص) کردند.

ادامه دارد ...
 

  • سارا طالبی

خطبه حضرت زهرا (س)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی