بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
يكشنبه, ۱۰ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۱۰ ق.ظ

مقام صبر

وجود مقدس زینب کبری 🖤 سلام الله علیها کسی است که خدای متعال او را در متن سنگین ترین بلای تاریخ برده، ما واقعه ای سخت تر از عاشورا نداریم و ایشان محور آن بلاست نقطه کانونی آن بلا قرار گرفته و همه بارها روی دوشش هست از گودی قتلگاه آمده و دروازه کوفه را پشت سر گذاشته و وارد مجلس ابن زیاد شده و سر مطهر سیدالشهداء را در تشت مقابل ابن زیاد دیده ولی وقتی ابن زیاد به ایشان گفت: «کَیْفَ رَأَیْتِ صُنْعَ اللَّهِ بِأَخِیکِ» کار خدا را با برادرت چگونه دیدی؟ دیدی چه بلایی سر برادرت آورد؟ حضرت فرمود: «مَا رَأَیْتُ إِلَّا جَمِیلًا» من در کار خدا جز زیبایی ندیدم🌿. چی بهتر از این می خواستند، آنها مقام بالایی را میخواستند که خدا آنها را به این مقام رساند.

باید دقت بشود که این مطلب خلط نشود که کسی بگوید حالا که کار خدا زیباست و همه تقدیرها هم به خدای متعال برمیگردد پس این کار دشمن هم زیباست. اینطوری نیست بلکه کار دشمن را زیبا نمی بیند دشمن را لعن می کند نفرین می کند ولی بدی را به خدای متعال نسبت نمی دهد. در مجلس، ابن زیاد اسم وجود مقدس امام سجاد علیه السلام را پرسید، گفتند علی بن الحسین، گفت مگر علی بن الحسین در کربلا کشته نشده؟ حضرت فرمودند برادری داشتم در کربلا بزرگتر از من بود. ابن زیاد گفت که خدا او را کشت. فرمود بله در نهایت هرچه رقم می خورد تدبیر خداست ولی لشکر شما این کار را کردند.

مقام رضا این نیست که انسان بدی ها را به خدا نسبت بدهد «ما أَصابَکَ مِن حَسَنَةٍ فَمِنَ اللَّهِ وَما أَصابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَفسِکَ»(نساء/79) تمام خیراتی که به ما می رسد از خداست ولی بدی هایی که به ما می رسد از خودمان است. رضا🌿 معنایش این نیست بدیهای خودمان را هم به خدا نسبت بدهیم بدیهای دیگران را هم به خدا نسبت بدهیم. زینب کبری سلام الله علیها در آن مقامی است که کاملا زیبایی صنع خدا را می بیند پرده ها کنار رفته و انسان به اندازه ای که پاک است پرده ها برایش کنار می رود «إِنَّهُ لَقُرْآنٌ کَرِیمٌ * فِی کِتَابٍ مَکْنُونٍ * لَا یَمَسُّهُ إِلَّا الْمُطَهَّرُونَ»(واقعه/77-79) این کتاب کریم در حجابی است که انسان به اندازه ای که پاک می شود پرده کنار می رود و حجاب ها کنار می رود صنع الهی را میبیند.
استاد میرباقری


به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

حضرت زینب (س)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی