بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
چهارشنبه, ۱۳ اسفند ۱۳۹۹، ۱۰:۲۹ ق.ظ

آیا شهوت زنان بیشتر از مردان است؟

ادعای بیشتر بودن میل جنسی زنان بر مردان هم از نظر پزشکی مورد تایید نیست و هم تجربه عمومی بشری در جوامع مختلف مخالف این ادعا است؛ اصولا نیاز جنسی در مردان کاملا متفاوت از نیاز جنسی در زنان است، به گونه ای که در اغلب مردان انگیزه اصلی در ازدواج و ارتباط با جنس مخالف خواسته یا نا خواسته، ارضای نیاز جنسی است، در حالی که در اغلب زنان این انگیزه عاطفی و روحی است. حتی بخش نیاز جنسی در آن ها هم ماهیتی دوگانه یعنی عاطفی جنسی دارد؛ یعنی در ماهیت و حقیقت این نیاز هم تفاوت آشکاری بین زنان و مردان وجود دارد.
باید پذیرفت که در شدت و قدرت این نیاز بین زنان و مردان تفاوت آشکاری وجود دارد، به گونه ای که حتی در جوامع غربی که بیش ترین تحریکات و بیداری های جنسی وجود دارد و عدم تمایلات جنسی عامل اجتماعی ندارد، تفاوت بین زنان و مردان در نیاز جنسی امری کاملا آشکار است تا حدی که در اکثر این کشورها میزان سرد مزاجی جنسی زنان تا حدود 35 درصد جمعیت زنان را تشکیل می دهد، در حالی که این امر در مردان شاید به 10 درصد هم نرسد. (1)
البته در مورد 9 برابر بودن میل جنسی زنان بر مردان باید گفت که این امر در روایتی که شیخ صدوق در کتاب خصال نقل فرموده آمده است، به این مضمون که امام صادق(ع) فرمودند:«إِنَّ اللَّهَ تَبَارَکَ وَ تَعَالَى جَعَلَ الشَّهْوَةَ عَشَرَةَ أَجْزَاءٍ تِسْعَةٌ مِنْهَا فِی النِّسَاءِ وَ وَاحِدَةٌ فِی الرِّجَال‏(2) همانا خداى تبارک و تعالى میل زناشوئى را ده سهم قرار داده است که 9 سهم آن در زن است و یک سهم در مردان‏.»
اما تحلیل و بررسی سندی و محتوایی روایات امری دقیق و کارشناسانه است و نمی توان به صرف یک روایت برداشت های گوناگون فیزیولوژی و فرهنگی و فطری داشت؛ چنان که خود شیخ صدوق بعد از این روایت به روایت دیگربی از امام اشاره می فرمایند که به نوعی بیانگر روی دیگر سکه است: «حیاء ده سهم است 9 سهم در زنان است و یک سهم در مردان‏» (3)
یعنی اگرچه زنان 9 سهم از 10 سهم شهوت را دارا هستند. اما 9 سهم از 10 سهم حیا را نیز دارند و حیا نقطه مقابل بروز و ظهور شهوت است.
به علاوه در معنای روایت اول بر فرض صحت سندی آن می توان گفت این روایت در مقام کیفیت میل جنسی در زنان است نه کمیت آن؛ یعنی میل جنسی در زنان به طور طبیعی بر سایر تمایلاتشان نمی چربد و به علاوه به حدی نیست که آنان را وادار به رفتارهای کاملا نامعقول کند، اما در مقام ارضاءِ این میل و تحریک و غلیان شهوت، همچنین در کیفیت و استمرار، این میل در زنان نسبت به میل طبیعی مردان برتری دارد.
در واقع میل جنسی در مردان بسیار قوی تر و نیرومندتر است و منشا رفتارهای کاملا غیر عقلانی و خطر پذیری های بالا است، اما در مقام ارضاء این امر هم در زمان و هم در کیفیت وضعیتی ضعیف تر از وضعیت میل جنسی زنانه دارد.
در نتیجه اکثر آنچه برخی از زنان در دوران تجرد به عنوان نیاز جنسی احساس می کنند، بیش تر ماهیت تجربه جنسی دارد که با ارتباط با همسر برآورده می شود. پس از ازدواج کم رنگ می شود، در حالی که در مردان این نیاز ، امری مداوم و کاملا مستقل و قدرتمند باقی می ماند.
به علاوه بیشتر بودن نیاز جنسی زن به هیچ وجه به معنای نیاز به تعدد شوهر برای رفع این نیاز نیست و اصولا ماهیت زنان با این تمایل همخوانی ندارد و تحقیقات روانشناسی نیز ثابت کرده است که زنان بیش از مردان خواهان تک همسری و توجه کامل به یک همسر هستند. (4)


پی‏نوشت‏ها:
1. رک: http://www.seemorgh.com/health/default.aspx
2. شیخ صدوق، الخصال، انتشارات جامعه مدرسین قم، 1403 ه.ق، ج 2، ص 438.
3. همان، ص 439.
4. مرتضی مطهری، مجموعه آثار، انتشارات صدرا، تهران ، 1374، ج19، ص 302.

 

https://www.pasokhgoo.ir/node/85592

 

لینک کوتاه: https://b2n.ir/r08820

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی