بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
سه شنبه, ۲۴ فروردين ۱۴۰۰، ۱۰:۲۲ ق.ظ

استفاده بهینه از سرمایه های انسانی

 در شکل گیری یک تمدن، یکی از نکات بسیاررضروری، استفاده بهینه از سرمایه های انسانی در مختصات اجتماعی آن تمدن است.
✳️ با نگاهی به کتاب آفرینش در می یابیم که انسانها با ویژگیهای خلقی و استعدادهای فردی متفاوت آفریده می شوند و چه بسا تربیت و محیط هم بر تنوع این تفاوت ها می افزاید.
✳️ از طرفی جهان بینی مومنانه هیچ چیز را در آفرینش بی هدف نمی پندارد و خداوند را در افعال خود حکیم می شناسد .
👈🏼 پس قطعا از این تفاوتها نیز هدف حکیمانه در کار بوده است.
📛 بدون شک آنچه در دهه های گذشته در هدایت تحصیلی و نحوه سوق دهی استعدادهای انسانی به سمت مراکز آموزش عالی اتفاق افتاده، دارای خطاهای فاحشی بوده است.
⚠️ خلاصه کردن موفقیت در دوسه مسیر مشخص و تعریف استعداد صرفا در چارچوبهای مشخص شده آموزش و پرورش باعث هدر رفت سرمایه های انسانی فراوان در این کشور شده است.

✴️ حال آنکه یک تمدن با نشاط و پویا نیاز به ورود استعدادهای برتر به همه زمینه های علمی و کاری از جمله هنر و ادبیات و پرورش #هنرمندان و #نویسندگان متعهد، زبده و مبنا شناس ، رسانه ، فلسفه و حکمت، دروس دینی و حوزه های علمیه و تربیت #مجتهدین جوشاننده و  خط شکن و طلبه فعال و #متفکرین بروز ، رشته های متناسب با خانواده داری و تعلیم و تربیت اسلامی و بسیاری رشته های متنوع دیگر دارد که باید
متناسب با نیازهای حال و آینده جامعه اسلامی برای آنها نیروی زبده تربیت شود.
❌ لذا با تنظیم شرایط جامعه بر روی درآمدزا بودن چند شغل خاص و سوق پیدا کردن برترینها به سمت آن مشاغل، هم در حق کلیت جامعه خیانت می شود 
و هم در حق تک تک افرادی که علیرغم جهت گیری رغبت ها و جوشش های درونی و تیپ شخصیتی شان ، جذب مشاغلی می شوند که صرفا  منزلت و درآمد بالاتری داشته باشند و 
❌ قطعا خلاقیت و پویایی مناسبی را در آن زمینه ها نخواهند داشت.

✅ بنابراین در ساخت تمدن اسلامی باید به نیاز اسلام در پرورش نیروهای انسانی  توجه و برای آن برنامه ریزی شود تا نیازهای هر زمان معطل نماند و وارد کننده بی چون و چرای  متون علمی و افراد متخصص از مکاتب دیگر نباشیم.

⬅️ نتیجه اینکه اگر با شکل گیری همه جانبه عدالت اجتماعی ، زمینه حرکت  افراد به سوی نقطه طلایی استعدادشان فراهم شود، نشاط و سرزندگی و تحرک و وجدان کاری جایگزین کم کاریهای فراگیر کارمندان و سودجویی ها و مال اندوزی های دلالان خواهد شد.

⏪ برای حرکت به سمت این منظور تحقق دو مقدمه ضروری است ؛
1. برقراری #عدالت_اجتماعی در منفعت و منزلت های حاصل از مشاغل متناسب با تخصص ها و سختی کار و بهره وری افراد،
که نیازمند تلاش قانون گذاران و مجریان قانون است.

2. انجام فرآیند استعداد سنجی مناسب و دقیق و تخصصی در دانش آموزان و هدایت آنها به سمت قله شکوفایی علمی و مهارتی شان

🔵 امید است که با بیدار شدن روزافزون عدالت خواهی اسلامی در فرد فرد جامعه و اهتمام مسئولین امر به این موضوع مهم و تغییر جو حاکم بر هدایتهای شغلی و تحصیلی ، در آینده نزدیک شاهد روی کار آمدن نسلی باشیم که با عشق و علاقه و وجدان به کار و فعالیت بپردازند و در همه زمینه ها، پیشرفتهای نو به نو را برای اسلام و مسلمین به ارمغان بیاورند.

✍️ شهبازی

💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

  • سارا طالبی

تمدن اسلامی

عدالت اجتماعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی