بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
يكشنبه, ۲ خرداد ۱۴۰۰، ۰۶:۴۰ ب.ظ

تقابل تمدن ها5

در تقابل هویت مادی گرای غربی🛍 با هویت ارزش گرای اسلامی 🧕، اگر بنا باشد جامعه اسلامی در برابر چشمک لذت های ظاهری و بی قیدی ها و رفاه طلبی های فریبنده 🤹‍♂تاب بیاورد، و سنگرهای ایمانی خویش را بیش از پیش از دست ندهد، چاره ای جز این ندارد که در روش تربیت دینی سنتی خود تجدید نظر کند🔁 و عقول عموم مردم را در شناخت عمیق مبانی دینی ورزیده نماید🥋 و مزیت های #حیات_طیبه دینی و لذت ها و زیبایی های عمیق و حقیقی آن را به فرزندان👦 خود بشناساند✅ و آنها را در پاسخگویی به القائات و شبهات مسلح نماید.💡

📛 وگرنه در فقدان ❌انسان شناسی متعالی اسلامی و جهان بینی معنوی دینی ، انسان شناسی سست بنیان غربی و جهان بینی مادی💸 ، مسیر حرکت ساکنین قلمرو جغرافیایی اسلام را تعیین خواهد کرد.

✳️ امید است 🙏حرکتی که امامین عزیز انقلاب و نیز بزرگانی مانند شهید مطهری و علامه مصباح یزدی در #تربیت_عقلانی و #شناخت_محور عموم متدینین آغاز کردند✍️، با تداوم راه آن بزرگان از طرف مدارس علمیه و آموزش و پرورش و آموزش عالی👨‍🎓 و عموم مردم 👨‍👩‍👧‍👦به بار بنشیند و ضرباتی که اسلام و مسلمین از ناحیه مقدس گراها 😒در سالیان دراز پیشین خورده اند را در آینده نه چندان دور جبران نماید.

 

در بررسی علت تمایل شهروندان جامعه اسلامی به سبک زندگی غربی👔 توجه به نکاتی حائز اهمیت است؛

🔻در تصمیمات و رفتارهای انسان ، #بینش ها و #گرایش های او نقش تعیین کننده دارند✅ و چنانچه اختلالی رخ دهد از یکی از این دو ناحیه منشا می گیرد.

🔻 نیازهای مادی💵 و عاطفی ابتدایی انسان که پاسخگویی ندارند⚔️، در بینش او و خصوصا در گرایش های او دخالت می کنند.

🔻 در بررسی🔍 علت انحراف از سمت و سوی حرکت جامعه ، باید ببینیم 👀آیا در جوامع اسلامی سازوکار صحیح، روزآمد و قابل اتکایی برای دریافت بینش صحیح از انسان و جهان هستی وجود دارد🤷‍♂؟!

🔻 در منظر نگاه عموم👨‍👩‍👦‍👦 به انسان، آیا ابعاد دنیایی و مادی🏠 او بیشتر مورد توجه و وزن دهی⚖️ قرار می گیرند یا ابعاد عالی و انسانی وجود او؟!

🔻 در ارزش گذاری که جامعه نسبت به موفقیت های ✅افراد دارد، ملاک سنجش⚖️ پیشرفت انسان چیست؟

🔻 آیا در حال حاضر، جایگاه و اهمیت دنیا و امکانات مادی💰 در زندگی یک مسلمان برای عموم 👨‍👩‍👧‍👦تبیین شده است؟

🔻 آیا دیدگاه شهروندان مسلمان 🧔🧕با دیدگاه مکاتب مادی💰 در اصالت دادن به منفعت و لذت و برخورداری از مواهب دنیا تفاوت محسوسی دارد؟!

🛑 برای دانستن 👨‍🎓علت انحراف گرایش به شهوات دنیایی جامعه از مسیر عقلانی انسانی، ابتدا لازم است روی پرسش هایی نظیر آنچه در بالا آمد، فکر کنیم.🤔

✍️ شهبازی

🆔 [کپی با ذکر منبع بلامانع است.]

 به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e
https://ble.ir/banooyeab

  • سارا طالبی

تقابل تمدن ها

تمدن اسلامی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی