بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
پنجشنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۹، ۰۴:۲۳ ب.ظ

تمدن اسلامی ( قسمت پنجم)

امروزه فرهنگ عمومی جوامع مسلمان تبدیل به ملغمه ای از آداب و سنن قومی و قبیله ای، اسلامی و وارداتی از جوامع غیر مسلمان و عمدتا غربی شده است.
◻️ در حالیکه برای ساختن یک تمدن، #فلسفه_مشخص و #فرهنگ_عمومی شکل یافته بر اساس فلسفه تمدن لازم است.

✳️ برای ساختن تمدن اسلامی نیز نیاز به فلسفه زندگی مشخص بر اساس اسلام و تسری آموزه های آن فلسفه به کلیه شئون زندگی افراد است.
❇️ با توجه به نقش ویژه خانواده در تشکیل تمدن اسلامی ، اهمیت بسیار بالای روش و منش شکل گیری و تداوم زندگی خانوادگی غیر قابل انکار است.
🔵 اگر قرار است خانواده های جوامع مسلمان سازنده تمدنی اسلامی باشند، نمی توانند و نباید چشم و دل خود را به فرهنگ القایی رسانه ها بسپارند.
⚪️ اگر قرار است در آینده نه چندان دور تمدنی بر پایه اسلام در جهان شکل بگیرد، زیربنای فکری آن باید از همین امروز در بین فرد فرد جامعه شناخته شده و مورد توجه قرار گیرد.
🔴 در چنین شرایطی دیگر روش سلوک خانوادگی ما در خوراک و پوشاک و تفریحات و تربیت و تحصیلات و...، بر اساس القائات رسانه های دیداری و شنیداری "خارج از مرزهای فکری اسلام" شکل نخواهد گرفت.
❌ آن وقت ملاک عمل ما میل و اشتها و هوس و پسند و تعداد فا لو و لایک نخواهد بود.
👈 چرا که اسلام متابعت از هوی را به شدت نکوهش کرده است.

❌ آن وقت هزینه جشن تولد و عروسی فرزندان ما بر اساس اشتراکات رسانه و انتظار اطرافیان تعیین نخواهد شد.
❇️ اگر قرار است نسل ما در ساختن تمدن اسلامی دخیل باشد، باید برای مهمانی و عروسی و هدایت تحصیلی و شغلی  و سن ازدواج و تعداد فرزند و بسیاری مسائل، نظر اسلام را از سرچشمه زلال آن و منابع راستین جویا شویم و تنبلی و جو اطرافیان و سستی ها را کنار گذاشته و سختی و مجاهدت را به جان بخریم.
🌊 آن وقت توانایی شنا کردن بر خلاف موج را در خود ایجاد خواهیم کرد و در موارد متعدد به مقابله با هوی خواهیم رفت و جلوی میل و اشتها و هوس و خواسته های القائی رسانه ها و جامعه رسانه زده خواهیم ایستاد و به سمت ساخت تمدنی پیش خواهیم رفت که پایه های محکم آن با #عقلانیت بنا شده است نه بر اساس لذت و منفعت .

✍️ شهبازی


💧به بانوی آب بپیوندید👇
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی