بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
پنجشنبه, ۳۰ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۲۹ ب.ظ

منع شوهر از اطاعت خداوند

چرا در ایه 14سوره تغابن همسر و فرزندان دشمن به حساب امده اند ومنظور از ازواج زن می شود؟ علت چیست؟ چرا متقابلا برای زن بیان نشده ممکن است مرد و فرزندان شما دشمن شما باشند؟ 

 

اینکه چرا در این آیه از همسر و فرزندان دشمن به حساب آمده اند و اینکه چرا ازدواج را زنان ترجمه کرده اند و اینکه چرا متقابلا زنان را مورد خطاب قرار داده و مردان و فرزندانشان را دشمن آن ها معرفی نکرده همه به شأن نزول این آیه باز می گردد👇

«شیخ طوسى» گویند: ابن عباس گوید: این آیه درباره عده اى از مسلمین نازل شده که در مکه مسلمان شدند و اراده هجرت به مدینه نمودند ولى زنان و اولاد آن‌ها مانع شده بودند. چنان که عطاء بن یسار گوید که اینان اراده عزت از راه هجرت کردند و زنان و فرزندانشان مانع شدند.

مجاهد گوید: درباره قومى نازل شده که اراده اطاعت از خداوند کردند ولى آن‌ها را مانع گردیده بودند.[۱]

۱.ترمذى در صحیح خود و حاکم از ابن عباس روایت کنند که آیه درباره عده اى از اهل مکه نازل شده بود که مسلمان شدند ولى زنان و فرزندان آن‌ها از آمدنشان به مدینه مانع شده بودند. وقتى وارد مدینه شدند، مردم آن‌ها را دیدند و سرزنش کردند سپس این قسمت از آیه «وَ إِنْ تَعْفُوا وَ تَصْفَحُوا» نازل گردید و طبرى صاحب جامع البیان از عطاء بن یسار نقل کند که آیه درباره عوف بن مالک الاشجعى که داراى اهل و اولاد بود، نازل شد که وى را از رفتن به جنگ مانع شده بودند و مى گفتند: ما را به چه کسى مى سپارى؟ و نیز گوید: سوره تغابن مکیه است مگر پنج آیه آخر سوره که در مدینه نازل گردیده است.

http://www.alketab.org/%D8%A7%D9%84%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D8%A8%D9%86_%D9%A1%D9%A4

  • سارا طالبی

شبهات درباره بانوان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی