بانوی آب

بانوی آب

بانوی آب در پیام رسان ایتا: @banooyeab

طبقه بندی موضوعی
پربیننده ترین مطالب
يكشنبه, ۱۹ مرداد ۱۳۹۹، ۱۲:۳۳ ب.ظ

زنان با فضیلت در قرآن (زن در اسلام قسمت سوم)

 

🔶 قرآن کریم هر جا احساس خطر کند ، بیشتر بر آن موضوع تاکید و تکیه می کند ؛ مثلا در مورد موضوع توحید چون در زمان ظهور اسلام این مسئله (توحید) در خطر بود و شرک رواج داشت ، برای تثبیت توحید و سرکوب شرک آیات فراوانی نازل شد.
همچنین در ایام قبل از ظهور اسلام و نزول قرآن، حرمت زن محفوظ نبود ، بنابراین قرآن بیش از حدّ انتظار بر مسئله حرمت زن تکیه کرد و در تمام شئون برای زن سهمی قائل شد و به یگانگی و تساوی او با مرد در مقام انسانیت تصریح و تاکید کرد . 

🔷 قرآن داستانها را که نقل می کند و ملاک ارزش را در شئون گوناگون آن مشخص می کند ، نوع مسائل ارزشی را ، هم در ضمن داستانهایی که نقل می کند ، نقش اول آن را زن به عهده دارد و هم در ضمن داستانهایی که نقش اول آن با مرد است . 

🔶  قرآن کریم هنگام تبیین و تذکر فضائل اخلاقی و یا نکوهش از رذائل اخلاقی ، هم از مردان بافضیلت یاد می کند و هم از زنان نمونه و اسوه و بافضیلت نام می برد . 
🔷 انسان وارسته می تواند الگوی دیگرِ انسانها قرار گیرد . مرد یا زن وارسته و بافضیلت الگوی مردم است . قرآن کریم چهار زن نمونه را ( دو نمونه خوب و دو نمونه بد ) ذکر می کند . زن بد یا خوب ، نمونه زنان نیست بلکه زنِ نمونه است .
بنابراین مرد یا زنِ خوب نمونه ی انسانهای خوب است و مرد یا زنِ بد ، نمونه ی انسانهای بد است .


✍️ ف.درّاب چی

📚 تلخیص: از کتاب زن در آیینه جلال و جمال ؛ نوشته آیت الله جوادی آملی


به #بانوی_آب 💧بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/1242038283C53201e044e

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی